کد خبر ۲۸۹۴۴ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹

مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهید قاسم غریب از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) جمعه شب با حضور خانواده معظم شهیدان و قشرهای مختلف مردم قم و گرگان در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.

به گزارش قم نا ، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه، اظهار داشت: سیره این شهید بزرگوار صدر اسلام با سیره شهدای دوران معاصر یک همخوانی خیلی نزدیکی دارد.

حجت الاسلام احمد پناهیان تعهد و بستن عهد و پیمان با خداوند متعال را ویژگی مشترک همه مردان الهی توصیف کرد، و افزود: آنچه که شهدا را از سایر مردان خدا متمایز می کند، پایبندی شدید آنها به این عهد و پیمان بسته شده با خدا است.

وی افزود: شهدا با خدا عهد بستند در مسیر اقامه حاکمیت خدا و استقرار ولایت خدا از میدان نبرد با دشمن خدا به هیچ وجه گریزان نشوند، و پشت به دشمن نیز نکنند.

وی همچنین شهید قاسم غریب را یکی از نمونه های بارز این شهدا توصیف کرد، و افزود: امثال چنین شهدایی در زمره آیات و نشانه های خداوند هستند که خداوند با به میدان آوردن آنها صلابت، اقتدار و صدق آنها را به رخ سایر بندگان خود می کشد.

پناهیان با بیان اینکه بواسطه شهدا طی 37 سال گذشته پیوند جامعه با ولایت یک پیوند عمیق و ناگسستنی است، افزود: این پیوند تا زمانی که جامعه به دین و ارزش های الهی پایبند باشد باقی خواهد ماند چرا که در غیر اینصورت شهید و شهادت دیگر معنایی نخواهد داشت.

وی همچنین پیروی از سیره شهدا را برای مقابله با دشمن و ترویج فرهنگ استکبار ستیزی ضروری دانست، و تصریح کرد: بدون شک اگر چنین امری محقق شود، دیگر هیچ کس خواسته حقیرانه و ذلیلانه دشمن را بر نمی تابد و مسائلی مانند هسته ای نیز او را بازی نمی دهد بلکه اوست که هستی دشمن را به بازی می گیرد.

قاسم غریب تیرماه سال جاری در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به دست تکفیریها به شهادت رسید.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com