کد خبر ۲۹۴۳۳ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
رئیس دفتر مقام معظم رهبری :

حرم حضرت معصومه(س) نقطه امید و چراغ فروزان ایران اسلامی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حرم حضرت معصومه(س) نقطه امید و چراغ فروزان سرزمین ایران است و به برکت وجود ایشان شهر مقدس قم، ام القری جهان اسلام شده است.

به گزارش قم نا ، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی صبح یکشنبه در آیین خطبه خوانی ویژه ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت و افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: دهه کرامت از ابتکارات بسیار جالبی است که اول این دهه مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) است.

وی ادامه داد: در میانه این دهه تعظیم حضرت احمد بن موسی(ع) معروف به شاهچراغ را داریم که فرزند ارشد امام موسی بن جعفر(ع) است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: بعد از شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) عده‌ای از مردم خدمت حضرت احمد بن موسی(ع) رفتند که با وی به عنوان امام بعد از حضرت موسی بن جعفر(ع) بیعت کنند‎، اما ایشان فرمودند که امام بعد از پدرم امام رضا(ع) است و مردم را به سوی ایشان دعوت کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری لقب زیبایی به آستان مقدس حضرت احمد بن موسی(ع) دادند‏، گفت: در سفر به یاد ماندنی رهبر معظم انقلاب به استان فارس، ایشان برای اولین بار این عبارت را به کار بردند که حرم حضرت احمد بن موسی(ع) حرم سوم اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی عنوان کرد: حرم اول اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، حرم امام رضا(ع)‏، حرم دوم حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و حرم سوم نیز حرم حضرت احمد بن موسی(ع) است.

وی تصریح کرد: عنوان حرم سوم اهل بیت به حرم حضرت احمد بن موسی(ع) رونق تازه‌ای به استان فارس بخشید که در سال میلیون‌ها زائر متوجه این بارگاه مقدس هستند.

علمای اسلام همیشه توجه خاصی به حرم حضرت معصومه(س) داشتند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: حرم حضرت معصومه(س) هم از هر جهت مورد توجه هستند که روایاتی از امام رضا(ع) و امام صادق(ع) رسیده که قبل از ولادت حضرت معصومه(س) بارگاه ایشان در را قم خبر داده بودند.

وی ادامه داد: علمای اسلام همیشه توجه خاصی به حرم حضرت معصومه(س) داشتند، به عنوان مثال آیت الله مرعشی نجفی بیشتر اوقات قبل از اذان صبح در حرم حاضر می‌شدند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه مرقد مطهر حضرت معصومه(س) مطاف میلیون‌ها علاقمند به این خاندان است، اضافه کرد: حرم کریمه اهل بیت(ع) نقطه امید و چراغ فروزان سرزمین ایران اسلامی است و به برکت وجود ایشان شهر قم ام القری جهان اسلام شده است.

وی اظهار داشت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران خداوند در این سرزمین حاکم واقعی خداوند و دستوراتش است و مقام معظم رهبری نیز به عنوان یک ولی فقیه مجتهد، عبودیت پروردگار و اتحاد و برادری در سایه ایمان و اسلام را ایجاد کرده‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به جنگ‌های امروز توسط تکفیری‌ها و داعشی‌ها، یادآور شد: امروز هم جنگ‌های صلیبی ادامه دارد و خون ریزی‌های زیادی توسط تکفیری‌ها و داعشی‌ها انجام شده است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه امروز دوای درد مسلمانان و راه نجاتشان تمسک به پرچم اتحاد و برادری است‏، تصریح کرد: امروزه متأسفانه بسیاری از سردمداران کشورهای اسلامی این اتحاد را کنار گذاشتند که باعث شده مسلمان در برخی کشورهای اسلامی در خون خود بغلتند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com