کد خبر ۲۹۴۶۰ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
آیت‌الله استادی:

برنامه‌های دهه کرامت هدف‌دار برگزار شود

امام جمعه قم گفت: برنامه‌های دهه کرامت نیازمند برنامه‌ریزی و تعیین هدف مشخص است و تنها باید برای تبلیغ و ترویج دین، مراسم جشن برپا شود.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله رضا استادی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌هایی که سبب ترویج دین می‌شود، جای تقدیر دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه قرار دادن عبادات گوناگون توسط خداوند برای انسان، کاری بی‌هدف نیست، تصریح کرد: خداوند در هر عبادتی یک هدف گذاشته است که به نوعی بر مردم تکلیفی روشن می‌کند، بنابراین باید اهداف این امور را بررسی کرد.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین مشکلی که امروز در کارهای تبلیغی وجود دارد، این است که به هدف کاری که صورت می‌گیرد توجه چندانی نمی‌شود.

استادی با بیان اینکه در کشور ما قرآن از جایگاه خاصی برخوردار است، تصریح کرد: باید یادگیری و درک و فهم قرآن بیش از پیش در کشور ما مورد توجه قرار بگیرد و تنها به خواندن و حفظ قرآن بسنده نشود.

وی همچنین برگزاری مراسم بزرگداشت دهه کرامت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دهه کرامت نیازمند برنامه‌ریزی و تعیین هدف مشخص است و باید برای تبلیغ و ترویج دین، مراسم جشن برپا شود، ولی برخی اوقات شاهد هستیم، در این زمینه غفلت صورت می‌گیرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه نباید برگزاری مراسم دهه کرامت به 10 روز محدود شود،‌ گفت: این مراسم کار 10 روزه نیست و باید یک امر سالیانه همراه با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم باشد.

وی تاکید کرد: اگر این فعالیت‌ها با هدف خاصی صورت گیرد بدون تردید تاثیر بسیار مناسبی خواهد داشت که می‌‌توان در این راستا به واقعه عاشورا اشاره کرد که به عنوان مصداق بارز تبلیغ است.

امام جمعه قم با اشاره به برپایی مراسم عزاداری حسینی در ایران بیان کرد: زمانی که مراسم عاشورا در کشور آغاز می‌شود، از همه اقشار مردم و در همه گروه‌های سنی در آن شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همانگونه که برگزاری مراسم‌های عزاداری حسینی تنها به یک گروه خاص محدود نمی‌شود، باید مراسم‌های دهه کرامت نیز به همین صورت برگزار شود.

استادی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برنامه‌های اجرایی در دهه کرامت تاکید کرد و گفت: این برنامه‌ها باید به اندازه‌ای جذاب باشد تا همه مردم از گروه‌های مختلف به آن روی بیاورند که برای تحقق چنین مسئله‌ای لازم است که جلسات گوناگونی با هدف تحکیم اعتقادات مردم صورت گیرد تا نتیجه مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه برگزارکنندگان مراسم دهه کرامت باید معیار مناسبی برای همکاری داشته باشند، تصریح کرد: نباید به صورتی عمل شود، که کار یک نفر، صحیح و کار دیگران ناصحیح جلوه کند.

استادی با تاکید بر اینکه باید اعمال ما صحیح باشد، ادامه داد: یکی از مهمترین گزینه‌ها برای درست عمل کردن این است که مراقب باشیم، بودجه و بیت‌المال حرام نشود.

وی اضافه کرد: برای انجام کار فرهنگی باید تلاش شود که این کار تاثیر مناسبی بگذارد، نباید با انجام کار فرهنگی به دنبال منافع و سود کار فرهنگی باشیم، بلکه لازم است در همه امور مردم مشارکت داشته باشند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: باید به این امر معتقد بود که اگر هر کسی قدمی برای تبلیغ دین بردارد بی‌تاثیر نبوده و در این راستا به محتوای مطلب باید به صورت جدی توجه شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com