کد خبر ۲۹۵۸۳ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
دبیر هیئت ووشو استان قم خبر داد

قضاوت داور بین‌المللی ووشو قم در مسابقات قهرمانی آسیا

دبیر هیئت ووشو استان قم از قضاوت داور بین‌المللی ووشو قم در مسابقات ووشو فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان آسیا خبر داد.

به گزارش قم نا ، محمدهادی رشیدی اظهار کرد: محمد فتحی‌راد به عنوان یکی از چهره‌های موفق ووشو قم این‌بار در نقش داور این رشته ورزشی، ارزش‌ها و توانمندی‌ بالای خود را با قضاوت در پیکارهای قهرمانی آسیا نشان داد.

وی با بیان اینکه داور قمی حاضر در مسابقات تالوی قهرمانی جوانان آسیا، توانست عملکرد قابل قبولی از خود ارائه کند، بیان کرد: هشتمین دوره مسابقات قهرمانی رده سنی جوانان ووشوی آسیا در حالی به پایان رسید که تنها نماینده ووشو قم در این رقابت‌ها محمد فتحی‌راد بود.

دبیر هیئت ووشو استان قم عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی کنفدراسیون ووشو آسیا، این دوره از پیکارهای قهرمانی قاره کهن به میزبانی شهر شیلی‌هوت در استان مغولستان داخلی چین برگزار شد و با استقبال 23 کشور از قاره کهن همراه بود.

وی خاطرنشان کرد: محمد فتحی‌راد داور بین‌المللی ووشو استان قم و کشورمان نیز به عنوان یکی از داوران ووشو ایران در این رویداد مهم آسیایی حضور داشت و در بخش تالو یا مبارزه اجرای فرم این دوره از مسابقات به قضاوت پرداخت و خوشبختانه عملکرد قابل قبولی داشت.

رشیدی در ادامه با اشاره به درخشش ووشوکاران کشورمان در این دوره از مسابقات، بیان کرد: برنامه‌ریزی مناسب فدراسیون ووشو برای حضور پرقدرت تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا در چین نتیجه داد و تیم کشورمان توانست مدال‌های ارزشمندی از این جام معبر به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه تیم ایران حتی شایستگی کسب مقام قهرمانی هشتمین دوره مسابقات جوانان آسیا را داشت، بیان کرد: نتایج به دست آمده توسط ووشوکاران جوان ایران همراه با کسب سه نشان خوشرنگ طلا از شش مدال طلای توزیع شده در این رقابت‌ها توسط بانوان ووشوکار ایران نشانگر عملکرد خوب فدراسیون ووشو در بخش بانوان این رشته ورزشی است.

دبیر هیئت ووشو استان قم بیان کرد: همچنین کسب 20 مدال طلا در بخش تالو و رده‌های سنی پایه که پیش از این بی‌سابقه بوده، بیانگر این است که فدراسیون ووشو به تالو و این رده سنی توجه و نگاه خاصی دارد و برای پشتوانه‌سازی تیم‌های ملی نیز کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از چهره‌های مستعد ووشو قم نیز تا آستانه اعزام به این رقابت‌ها پیش رفت، تصریح کرد: امیرحسین نصرتی تنها نماینده ووشو قم در مراحل مختلف آماده‌سازی تیم ملی ووشو اعزامی به مسابقات ووشو قهرمانی رده سنی جوانان آسیا بود که در آخرین اردو از جمع ملی‌پوشان کنار رفت.

رشیدی خاطرنشان کرد: نصرتی به عنوان نماینده هیئت ووشو استان قم از اسفند ماه سال گذشته با شرکت در پیکارهای ووشو قهرمانی رده سنی جوانان کشور و نشان دادن نبوغ و استعداد خود در این پیکارها به اردوی تیم ملی جوانان ایران راه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: نصرتی بعد از کسب مدال برنز پیکارهای قهرمانی کشور در انتخابی‌های درون‌اردویی تیم ملی نیز موفق ظاهر شد تا به مرحله نهایی اردوی تیم ملی جوانان راه‌ پیدا کند، اما در پایان مراحل مختلف انتخابی تیم ملی ووشو در نهایت با ناکامی مواجه شد و به مسابقات آسیایی نرفت، اما بدون تردید با توجه به استعداد بالایی که دارد، بار دیگر در تیم ملی حاصل تلاش‌های خود را خواهد گرفت.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com