کد خبر ۲۹۶۱۲ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶
مشاور وزیر بهداشت در امور طب اسلامی عنوان کرد

رواج پیشرفته‌ترین طب در دوران حضرت ولی عصر (عج)

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور طب اسلامی گفت: طب رایج زمان حضرت ولی عصر (عج) پیشرفته‌ترین طب دوران پزشکی خواهد بود.

به گزارش قم نا ، محمدمهدی اصفهانی جمعه شب در همایش گرامیداشت روز پزشک که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) استان قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه پزشکان می‌توانند با نگاه به خواسته خداوند تبارک و تعالی رسالت خود را اجرایی کنند، اظهار کرد: پزشکان در دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارند که می‌توانند به عنوان آینه‌ای روشن، بیماری‌ها را برای افراد مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه کمک به مستضعفان می‌تواند برکت‌های بسیاری برای اقشار مختلف جامعه اسلامی داشته باشد، گفت: نجات جان انسان وظیفه پزشکان است و انسان نباید در انجام وظیفه خود نگاه‌های مادی داشته باشد.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور طب اسلامی با بیان اینکه جامعه اسلامی نگاه ویژه‌ای نسبت به قشر پزشک دارد، بیان کرد: طبیب می‌تواند به ازای حقوقی که دریافت می‌کند دعای خیر مردم و رضای خالق را برای خود خریداری کند.

وی از ارکان طب اسلامی یاد کرد و افزود: اکنون طب سنتی به صورت کامل طب اسلامی را در خود جای نداده است، چراکه بسیاری از علوم و روش طب کشورهای غیراسلامی نیز در طب سنتی وجود دارد.

اصفهانی اجتهاد مستمر، رهنمودهای پزشکی اسلام، پیشرفت‌های علمی، دانش آینده بشر و تجارب را از اصول طب اسلامی دانست و افزود:‌ جایگاه جامعه اسلامی نباید در عرصه‌های علمی نسبت به کفار پایین‌تر باشند، چراکه مردم جامعه اسلامی موظف هستند که در عرصه‌های مختلف موفق و موثر باشند.

مشاور وزیر بهداشت در امور طب اسلامی با اشاره به اینکه رفاه جسمی، روانی و اجتماعی سبب سلامت جسمی انسان می‌شود، ادامه داد: طب رایج زمان حضرت ولی عصر (عج) پیشرفته‌ترین طب دوران پزشکی خواهد بود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com