کد خبر ۲۹۶۴۴ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم:

فعالیت ضابطان امر به معروف و نهی از منکر در قم آغاز شد‌

حجت‌الاسلام علی سلیم‌زاده دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ ضابط قضایی در قم برای اعمال این قانون تربیت شده‌اند، گفت: عملیات اجرایی توسط این ضابطان از هفته گذشته در قم در حال انجام است.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام علی سلیم‌زاده ظهر امروز در نشست خبری ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به تاریخچه تصویب اصل 8 قانون اساسی اظهارداشت: این قانون مربوط به مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به ابلاغ این قانون توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: این قانون 24 ماده دارد و کلیات مربوط به امر به معروف در مکان‌های عمومی به خوبی در آن تبیین شده است.

سلیم‌زاده با اشاره به اینکه تعیین ضابط برای امر به معروف و دستور‌العمل اجرایی این لایحه در دست ستاد امر به معروف است، گفت: اعمال قانون در این لایحه تنها به عهده حکومت است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه بیش از 200 ضابط قضایی در قم برای اعمال این قانون تربیت شده‌اند، افزود: عملیات اجرایی توسط این ضابطان از هفته گذشته در قم در حال انجام است.

وی ‌بیان کرد: ایجاد هر مانع در برابر اجرای این قانون علاوه بر مجازات مقرر محکومیت به حبس را در پی دارد.

سلیم‌زاده با بیان اینکه در همه ادارات، اصناف و حتی مدارس شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مدارس این فریضه به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی درباره اطلاع‌‌رسانی این قانون در مردم به عهده دارند، افزود: برای حمایت بیشتر از آمران معروف در این قانون تشکیل شعبه ویژه در دادگستری در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این قانون نگاه حمایتی خاصی به آمران به معروف وجود دارد و مقدمات تشکیل شعبه ویژه دادگستری در قم در حال انجام است.

سلیم‌زاده با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده تخلفاتی مانند رشوه گرفتن در ادارات می‌توانند تذکرات را به مسئولان اداره بدهند، گفت: در صورتی که برخوردی با این آمران در ادارات صورت گیرد این امکان وجود دارد که فرد آمر برای تحقق درخواست خود از خاطیان شکایت کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در قم در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی و کارت تایید برای این افراد صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار نفر در این طرح آموزش دیده و در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: ثبت نام در این طرح هنوز ادامه دارد و برای این اقدام نیازی به حضور در ستاد وجود ندارد بلکه ثبت‌نام در همه شوراهای امر به معروف در مساجد و اصناف انجام می‌شود.

سلیم‌زاده اظهارداشت: مردم در صورت مشاهده تخلف از ضابطان امر به معروف می‌توانند به سامانه 100083930251 پیامک بزنند.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com