کد خبر ۲۹۶۹۲ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
شهردار قم:

سبک زندگی اسلامی باید در نمادهای شهری مشهود باشد

سید مرتضی سقائیان نژاد در مراسم آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی با اشاره به اینکه نماد‌های شهری، زبان و فرهنگ شهروندان است، گفت: در نماد‌های شهری باور، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی باید جاری شود.

به گزارش قم نا ، سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در مراسم آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی که امروز در سالن مرکز همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد، گفت: نماد‌های شهری زبان و فرهنگ شهروندان است.

وی افزود: نماد‌های شهری از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که نماد‌ها زبان و فرهنگ ناملموس شهروندان است و نباید اجازه داد هر نمادی در شهر نصب شود.

سقائیان نژاد اظهار داشت: بیش از 72 درصد از مردم کشور ایران شهری هستند و این رقم روز به روز در حال افزایش است و این آمار در جمعیت شهر قم حدود 96 درصد است.

شهردار قم تصریح کرد: در جمعیت شهری شهروند با شهرنشین تفاوت دارد؛ شهروند به کسی گفته می شود که نسبت به شهر خودش تعلق خاطر و دغدغه دارد ولی شهرنشین دغدغه لازم را ندارد و در شهر به صورت مهاجر یا موقت ساکن است.

وی با اشاره به اهمیت نمادهای شهری در جامعه، عنوان کرد: در نماد‌های شهری باور، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی باید جاری شود چراکه نمادهای شهری نشانگر هویت شهر و منطقه است.

سقائیان نژاد خاطر نشان کرد: هویت کشور جمهوری اسلامی ایران سیره اسلام، نبوی و اهل بیت(ع) است خصوصا شهر مقدس قم الگوی این هویت در کشور است.

شهردار قم با تاکید بر شاخصه های ویژه شهر مقدس قم، اظهار داشت: شهر مقدس قم با وجود حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه و مراجع تقلید و علما که مرزبانان مرزهای اعتقادی جهان تشیع هستند می تواند الگوی هویت اسلامی در کشور باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شهر مقدس قم در انقلاب اسلامی پیشرو بود باید در نمادهای شهری قم فرهنگ شهادت و ایثار جاری شود و بوی سیره اهل بیت(ع) و نبوی بدهد.

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com