کد خبر ۲۹۷۴۱ انتشار : ۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مراقب اهداف شوم انگلیس در دوران پس از بازگشایی سفارت باشیم

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن نظری شاهردوی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم هوشیاری و مراقبت نسبت به اهداف خاص سیاسی، اقتصادی و فرهنگی انگلستان پس از بازگشایی سفارتش در تهران تاکید کرد.

به گزارش قم نا ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن نظری شاهردوی با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: هیچ گاه نباید از یاد ببریم که در هر صورت انگلیس، انگلیس است؛ یعنی کشوری که حتی آمریکا را هم دنبال خود می کشاند.
 
وی با بیان این که بی شک انگلیسی ها در گشایش سفارت خود ، اهداف مهم سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی را دنبال می کنند ، گفت: در عرصه اقتصادی آنچه ضرورت دارد این است که ما در قبال روابط با انگلیس بکوشیم که تکنولوژی را از آن ها بگیریم نه این که به دنبال آن باشیم که حالا کالایی را از انگلیس یا دیگر کشورهای غربی وارد کنیم، بلکه مهم آن است که ما دانش فنی و تکنولوژی را از آن ها وارد کنیم تا همین مساله زمینه ای شود برای تقویت و تحکیم اقتصاد مقاومتی و به تبع آن ما بهتر بتوانیم روی پای خود بایستیم.

نظری شاهرودی یادآور شد: در بُعد سیاسی گرچه انگلیسی ها بر اساس ذات فریبکارانه و مکارانه خود اهدافی در سر می پرورانند اما با توجه به ساختار کشور ما نمی توانند دست کم در کوتاه مدت به اهدافشان برسند ، هر چند که همواره به دنبال مداخلات سیاسی هستند و به ویژه در مقطع بلند مدت می خواهند که برنامه هایی را اجرا کنند.

وی همچنین تاکید کرد: در این خصوص مهم ترین چیزی که نیاز است اولاً حفظ وحدت و همبستگی ملی و ثانیاً تقویت بینش و بصیرت همگانی در تشخیص و تحلیل مسایل سیاسی روز است.

معاون جامعه مدرسین بیان داشت: این که به انگلیس یا همان بریتانیا ، روباه پیر گفته می شود بی جهت نیست و مقام معظم رهبری نیز چندین مرتبه در سخنرانی های متعدد خویش اشاره به تشیع لندنی و انگلیسی داشتند که به موازات تسنن آمریکایی به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب محمدی(ص) است.

منبع : انقلاب نیوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com