کد خبر ۲۹۷۴۸ انتشار : ۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
مدیرکل بورس منطقه‌ای قم خبر داد

معامله 667 میلیون سهام در نخستین فصل سال

مدیرکل بورس منطقه‌ای قم گفت: در سه ماه نخست سال جاری، 667 میلیون سهام به ارزش هزار و 337 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش قم نا ، حسین مروجی با اشاره به مبادلات صورت گرفته تالار بورس اوراق بهادار در سه ماه نخست سال جاری بیان کرد: در سال 93 در مجموع 3هزار و 425 میلیارد ریال به ارزش معاملات بود که حجم معاملات در همین سال جمعا یک میلیارد و 435 میلیون سهم بوده است که این میزان نسبت به سال 92، با کاهش 20 درصدی مواجه شد.

وی با اشاره به صدور کدهای جدید گفت: امسال در مدت یاد شده 828 کد جدید مبادلاتی صادر شده که نسبت به سال قبل با 14 درصد کاهش روبه‌رو شد.

مدیرکل بورس منطقه‌ای قم همچنین به شمار کارگزاران اشاره و تصریح کرد: سال گذشته 17 کارگزاری مجوز فعالیت داشتند که نسبت به سال 92، 21 درصد افزایش راه شاهد بودیم و هم اکنون نیز با اضافه شدن یک کارگزاری شمار کارگزاران به 18 کارگزاری بورس در استان قم رسیده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت بورس اوراق بهادار در سه ماه نخست سال جاری تصریح کرد: در نخستین فصل سال 94، جمعا 677 میلیون سهم به ارزش هزار و 373 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

مروجی ادامه داد: از نظر تعداد کدهای جدید نیز سه هزار و 435 کد معاملاتی صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل بورس منطقه‌ای قم خاطرنشان کرد: بهتر است سرمایه‌گذاران عمومی و غیرحرفه‌‌ای از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک در دفاتر کارگزاری و قابل معامله در بازار و همچنین ابزارهای جدید معاملاتی استفاده کنند که نسبت به دیگر سرمایه گذاری‌های اقتصادی دارای ریسک کمتری است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com