کد خبر ۲۹۸۲۱ انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۸
در پنج ماه گذشته؛

میزان وصول مالیات اشخاص حقوقی در قم ۹۹ درصد بوده است

معاون مالیاتی اشخاص حقوقی اداره کل امور مالیاتی استان قم گفت:میزان وصولی اشخاص حقوقی در پنج ماهه گذشته ۹۹ درصد بوده که نشان دهده سرعت رسیدگی و تشخیص صحیح رسیدگی‌ها است.

به گزارش قم نا ، حمید تهذیبی ظهر چهارشنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در اداره کل امور مالیاتی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: اشخاص حقوقی مجموعه‌ای از شرکت‌های هفت گانه هستند که در قالب قانون تجارت تعریف می‌شوند و مکلف به نگهداری دفا‌تر قانونی هستند.

وی با بیان اینکه مؤدیان باید اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی خود را ثبت کنند، ادامه داد: در واقع برای ارائه نکردن اظهارنامه مالیاتی و ترازنامه سود و زیان جرایمی در نظر گرفته شده و غیر قابل بخشش است.

اشخاص حقوقی از فعالان مهم اقتصادی هستند

معاون مالیاتی اشخاص حقوقی اداره کل امور مالیاتی استان قم افزود: اشخاص حقوقی از فعالان مهم اقتصادی هستند که باید مالیات آن‌ها از طریق رسیدگی به دفا‌تر تشخیص داده شود.

تهذیبی عنوان کرد: از مجموع ۴ هزار و ۱۱۹ پرونده فعال اشخاص حقوقی در دوره دریافت اظهارنامه اخیر بیش از ۳ هزار و ۳۶۷ مورد شخص حقوقی اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کرده‌اند.

رسیدگی به مالیات اشخاص حقوقی با دقت و صحت

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که سرعت رسیدگی مالیاتی در ماه‌های پایانی سال کمتر شود و با زمان کافی، دقت و صحت انجام شود، بیان کرد: میزان وصولی اشخاص حقوقی در پنج ماهه گذشته ۹۹ درصد بوده که نشان دهده سرعت رسیدگی و تشخیص صحیح رسیدگی‌ها است.

معاون مالیاتی اشخاص حقوقی اداره کل امور مالیاتی استان قم عنوان کرد: هدف سازمان مالیات این است که به نقطه‌ای برسیم که اطلاعات خود را بر مبنای اسناد و مدارک تهیه شود و در همین راستا طرح جامع مالیاتی به سازمان مالیاتی واگذار شده، که این سازمان طرح مطالعه و تهیه پروژه‌های مالیاتی را در دستور کار قرار دهد.

تهذیبی با بیان اینکه در قالب طرح جامع مالیاتی نظام یکپارچه سازی مالیاتی، منابع انسانی، مدیریت طرح و صاحبان منافع انجام می‌شود، گفت: مهم‌ترین امتیاز سیستم یکپارچه مالیاتی این است که مجموعه رسیدگی در قالب انتخاب مؤدیان بر اساس ریسک پذیری آنهاست.

وی در پایان گفت: پروژه استانداردسازی فرآیندهای مالیاتی در حال انجام است که فرآیندهای مالیاتی در قالب ۱۷ فرآیند دسته بندی شده است.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com