کد خبر ۳۰۳۰۰ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
معاون فنی سازمان انتقال خون استان قم خبر داد

راه‌اندازی پایگاه مجهز انتقال خون در منطقه پردیسان

علیرضا کبیری معاون فنی سازمان انتقال خون استان قم گفت: برای خدمت رسانی مناسب به ساکنین ‏منطقه پردیسان در آینده‌ای نزدیک مجهزترین پایگاه انتقال خون، در این منطقه راه‌اندازی خواهد ‏شد.‏

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علیرضا کبیری اظهار کرد: مردم استان قم در پنج ماه نخست امسال 19 هزار و 519 بار مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون داشته‌اند و از این تعداد 16 هزار و 613 نفر موفق به اهدای خون شدند که از نظر مقایسه‌ای نسبت به سال گذشته این تعداد مراجعه‌کننده رشد شش درصدی داشته است.

وی گفت: خون‌های اهدایی به مراکز درمانی و بیمارستانی استان ارسال می‌شود که امسال دو هزار و 743 واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی ارسال شد که این میزان نسبت به سال گذشته دو درصد رشد داشته است.

معاون فنی سازمان انتقال خون استان افزود: امسال علاوه بر ارسال خون برای مراکز درمانی استان 5 هزار و 446 واحد خون نیز به مراکز درمانی کشور ارسال شد تا به دست بیماران نیازمند در سراسر کشور برسد.

وی با اشاره به عملکرد موفق سازمان انتقال خون استان در ماه‌های ابتدایی امسال بیان کرد: خوشبختانه در ارائه خدمات به اهدا کنند‌گان خون اقدامات خوبی انجام شده و سعی کرده‌ایم تا از بهترین امکانات در مراکز اهدای خون استفاده کنیم تا مراجعه کنندگان با رضایت کامل پایگاه‌های انتقال خون را ترک کنند.

کبیری ادامه داد: برای نخستین بار سازمان انتقال خون قم در مرداد ماه رتبه اول اهدای مستمر خون در سطح کشور را به‌دست آورد که این افتخار به دلیل همکاری مردم استان قم و استقبال خوب آنان برای اهدای خون بوده است.

وی افزود: همیشه از مردم خواسته‌ایم برای اهدای خون به مراکز ما مراجعه کنند زیرا نیازمندان به خون سالم در کشور فراوان هستند و با اهدای خون خود علاوه بر کمک به بیماران نیازمند از اجر اخروی آن نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی از برنامه‌های سازمان انتقال خون استان احداث مراکز دریافت خون جدید در شهر قم برشمرد و گفت: برای رفاه حال ساکنین منطقه پردیسان زمینی تهیه شده تا در آینده‌ای نزدیک مجهزترین پایگاه انتقال خون را در این منطقه راه‌اندازی کنیم که می‌تواند خدمات مناسب و خوبی را به مردم این منطقه داشته باشد.

معاون فنی سازمان انتقال خون استان قم گفت: متاسفانه به دلیل نبود امکانات مناسب و استاندارد نتوانسته‌ایم از پایگاه‌های سیار برای دریافت خون استفاده کنیم که امیدواریم در صورت تامین منابع مالی از این پایگاه‌های سیار برای مناطق مختلف بهره‌ بگیریم.

وی تاکید کرد: سازمان انتقال خون استان آماده دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادات مردم استان است و همشهریان عزیز می‌توانند در صورت هرگونه شکایت و یا مشکل با شماره تلفن 37729350 تماس داشته باشند و مشکلات خود را با مدیریت سازمان در میان بگذارند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com