کد خبر ۳۰۳۳۱ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۴
ویژه سالروز شهادت امام جواد (ع)

«آسمان تقوا» از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه قرآن و اهل بیت (ع) رادیو معارف از پخش «آسمان تقوا» از این رسانه به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام خدابخش عظیمی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: شرح فراق از جمله برنامه‌های تولیدی رادیو معارف ویژه شهادت این امام بزرگوار است.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه پس از گذری بر تاریخ ولادت تا شهادت حضرت امام جواد (ع) به اقدامات علمی امام جواد (ع) برای هدایت معنوی مسلمانان اشاره خواهد کرد.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت (ع) رادیو معارف با اشاره به مباحث مطرح شده در برنامه شرح فراق گفت: حجت‌الاسلام مهدی روحی‌یزدی به تبیین نقش امام جواد(ع) در برطرف کردن شبهات مردم در عرصه‌های اعتقادی و علمی و امامت امام جواد(ع) و شبهات (شبهه در مفهوم امامت، تردید درباره نسب امام، تردید به سبب سن کم امام، تردید در علم امام، تردید در توانایی امام برای اداره جامعه، درک پایین مردم از مسئله امامت، توافق و همراهی عمومی با امامت باطل) می‌پردازد.

وی اضافه کرد: شرح فراق روز یکشنبه 22 شهریورماه از ساعت 21:30 به مدت 60 دقیقه با حمید اشتری به عنوان تهیه‌کننده و حسین حیدری به عنوان گوینده برنامه به روی آنتن می‌رود.

عظیمی با اشاره به برنامه آسمان تقوا ویژه روز شهادت امام جواد (ع) ادامه داد: این برنامه با تلاش حمید اشتری تهیه‌کننده و حمید سوری مجری با کارشناسی حجت‌الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی و حضور شاعران آیینی و مداحان و گزارش زنده از مشهد مقدس از ساعت 8:40 تا 10 روز 23 شهریورماه امسال پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آسمان تقوا ماموریت دارد تا پس از اشاره‌ای به دوره زندگی کوتاه امام جواد (ع)، سیره فرهنگی و اقدامات پربرکت حضرت را برای ترویج تقوای جمعی بیان کند.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت (ع) رادیو معارف خاطرنشان کرد: در عصر مظلومیت فرهنگی، اقتدا و تأسی به سیره فرهنگی معصومین (ع) می‌تواند نسخه نجات فرهنگ را به فعالان عرصه فرهنگ ارائه کند، به گواه تاریخ‌نگاران، امام جواد (ع) با ساماندهی گروه صالحان، نظام فرهنگی جامعه اسلامی را سامان بخشید که این الگو می‌تواند نقشه مهندسی فرهنگی جامعه امروزی باشد.

وی یادآور شد: پرورش اندیشه جماعت، مبارزه با پدیده غلو، تکمیل ساختار جماعت و آماده‌سازی آن برای عصر غیبت و ... از دیگر اقدامات حضرت جواد (ع) است که در برنامه آسمان تقوا به آن پرداخته می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com