کد خبر ۳۰۴۰۳ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۷
در نخستین جشنواره آغاز سال تحصیلی 95 – 94

نوشت‌افزار ایرانی با تحفیف 10 تا 40 درصدی عرضه می‌شود

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم گفت: معاوضه کتاب‌های قدیمی، برگزاری شبانه ‏جنگ شادی و اهدای لوازم التحریر به کودکان بی‌بضاعت، از اتفاقات ارزشمند نخستین جشنواره ‏آغاز سال تحصیلی 95 – 94 است.‏

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حمید خرمی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره آغاز سال تحصیلی 95 – 94 در مجتمع ناشران قم، اظهار کرد: این جشنواره از 15 شهریور ماه با حضور جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد و تا 5 مهر از ساعت 9 صبح تا 11 شب پذیرای علاقمندان خواهد بود.

وی عرضه لوازم التحریر و اجناس ایرانی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: با برگزاری نخستین دوره این جشنواره در قم به منظور فروش کالاهای ایرانی در زمینه لوازم التحریر، کتب درسی و نوشت افزار اسلامی و ایرانی تلاش داریم تا با حمایت از تولیدات و عرضه محصولات داخلی، شاهد قرار گرفتن محصولات کاملا ایرانی در سبد مصرفی مردم باشیم.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم «ساخت ایران بخریم، ایران ساخته می‌شود» را شعار این جشنواره دانست و بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی است، از این رو فقط محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

خرمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان، مجتمع ناشران و شرکت تعاونی ناشران را برگزارکنندگان این جشنواره برشمرد و گفت: در نخستین جشنواره آغاز سال تحصیلی 95 – 94، لوازم التحریر و نوشت افزار اسلامی و ایرانی، پوشاک، محصولات فرهنگی و هنری، صنایع دستی و کتاب‌های درسی، حوزوی، دانشگاهی، عمومی، کودک و نوجوان با تخفیف 10 تا 40 درصدی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 75 غرفه تشکیل شده است، بیان کرد: 15 غرفه از این تعداد، به عرضه کتاب‌های درسی اختصاص دارد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم همچنین از برپایی غرفه عفاف و حجاب نمایشگاه با عرضه انواع چادرهای اسلامی ویژه دختران محصل و بانوان خبر داد و اضافه کرد: آموزش خطاطی و نقاشی از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

وی به برپایی جنگ شادی در حاشیه این نمایشگاه و جشنواره اشاره کرد و گفت: هر شب بعد از نماز مغرب و عشا، برنامه‌های متنوع و مفرحی با حضور هنرپیشه‌های ملی ویژه کودکان برگزار می‌شود که در قالب جنگ شادی و اجرای برنامه‌های عروسکی، مسابقات و اهدای جوایز، فضای فرح‌بخشی را برای کودکان و خانواده‌ها در محل نمایشگاه ایجاد کرده است.

خرمی با اشاره به حضور سازمان‌های خیریه در این نمایشگاه، تصریح کرد: دو رویداد و اتفاق ارزشمند در نخستین جشنواره آغاز سال تحصیلی 95 – 94 در حال انجام است؛ توسط مرکز نشر هاجر وابسته به حوزه علمیه خواهران، کتاب‌های قدیمی با کتب نو معاوضه می‌شود و اتفاق دوم با استقرار هلال احمر قم در نمایشگاه شکل گرفته است بدین صورت که مردم پس از خرید لوازم التحریر آن را تحویل هلال احمر داده تا به دست کودکان بی‌بضاعت رسانده شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com