کد خبر ۳۰۵۴۱ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶
سرپرست دانشگاه صنعتی قم:

قم در استفاده از فناوری‌های روز دنیا گرفتار عقب‌ماندگی است

سرپرست دانشگاه صنعتی قم گفت: رویکرد استان باید بر مبنای آخرین فناوری‌ها پیش برود اما متاسفانه ما در زمینه‌هایی همچون فیبر نوری و ارتباطات زیرساخت دچار عقب ماندگی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، بهرام خوشنویسان چهارشنبه شب در جلسه استاندار با رؤسای دانشگاه‌های قم گفت: جلسات استانداری با دانشگاه‌ها باید تخصصی‌تر شود.

وی افزود: اینکه جلسه‌ای بگیریم و همه موضوعات را در آن بررسی کنیم موجب می‌شود نتوانیم هیچ یک از مشکلات را حل کنیم بنا بر این باید هر جلسه را به یک موضوع اختصاص دهیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی قم وضعیت تکنولوژی در استان را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: رویکرد استان باید بر مبنای آخرین فناوری‌ها پیش برود اما متاسفانه ما در زمینه‌هایی همچون فیبر نوری و ارتباطات زیرساخت دچار عقب ماندگی هستیم.

وی افزود: اگر استانداری تصمیم بگیرد که وضعیت تکنولوژی استان را بهبود ببخشد ما اساتید و مشاوران صاحب نظر خود را در اختیار استانداری قرار می‌دهیم چراکه به توانایی هیئت علمی خود ایمان داریم.

خوشنویسان گفت: مشکلی که دانشگاه ما را شدیدا زیر فشار قرار داده کمبود فضا است که با توجه به تعداد زیاد دانشجویان امیدواریم که با کمک استانداری این مشکل را حل کنیم.

*سرکشی مسئولان ارشد استان از دانشگاه‌ها

حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این جلسه گفت: جلسات استانداری با دانشگاه‌ها نباید یک طرفه باشد بلکه خوب است گاهی هم هیئت‌هایی از طرف استانداری به دانشگاه‌ها سرکشی کنند تا از نزدیک با مشکلاتشان آگاه شوند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با بیان اینکه خدمات دانشگاه‌ها برای آینده کشور است گفت: خدمت دانشگاه به کشور بالفعل نیست بلکه هدف اصلی ما تربیت نیرو برای آینده میهن اسلامی است.

وی افزود: خوب است این جلسات به جای این که همیشه در محل استانداری برگزار شود به صورت چرخشی در دانشگاه‌های استان برگزار شوند تا زمینه ارتباط دو سویه فراهم شود.

نواب در پایان گفت: ما به هر حال در این جلسات شرکت می‌کنیم چون استانداری را نماینده نظام و انقلاب می‌دانیم اما خوب است که این گونه جلسات شکل دیگری بگیرند تا بازدهی بیشتری داشته باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com