کد خبر ۳۰۷۹۱ انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
معاون اورژانس استان قم:

بیش از ۶۰۰ نفر در حوادث ترافیکی قم مجروح شدند‌

معاون اورژانس استان قم گفت: حوادث ترافیکی هفته گذشته در قم بیش از ۶۰۰ مجروح برجای گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مهدی فراهانی با اشاره آمار تصادفات و حوادث رخ‌داده در هفته گذشته 28 شهریورماه تا صبح امروز 4 مهرماه اظهار داشت: در این مدت 8 هزار و 344 تماس با مرکز اورژانس قم برقرار شده که منجر به هزار و 343 مأموریت شده است.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به اینکه هزار و 156 مورد از این تعداد مأموریت مربوط به حوادث داخل شهری بوده است، افزود: 187 مورد نیز مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته 486 حادثه ترافیکی در شهر قم رخ داده است، خاطرنشان کرد: 412 مورد از این حوادث داخل شهر و 74 مورد حادثه هم در جاده‌های قم رخ‌داده است.

فراهانی با بیان اینکه حوادث ترافیکی و تصادفات هفته گذشته در قم 627 مجروح به‌جا گذاشته است، گفت: 206 نفر از این مجروحان به‌صورت سرپایی درمان و 418 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و متاسفانه 3 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به حوادث مربوط به موتورسیکلت‌سواران در هفته گذشته اظهار داشت: 315 مورد مأموریت در هفته گذشته مربوط به موتورسیکلت‌سواران بود که منجر به جراحت 367 نفر شد.

وی تصریح کرد: 147 از مجروحان به‌صورت سرپایی در محل درمان، 218‌ نفر توسط آمبولانس‌های مرکز اورژانس قم برای درمان به مراکز درمانی ارجاع و 2 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

فراهانی با اشاره به حوادث منجر به فوت هفته گذشته در قم خاطر‌نشان کرد: بر اثر برخورد موتور و خودرو در تاریخ 3 مهرماه در خیابان 20 متری زاد آقایی 34 ساله فوت کرد.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به اینکه حادثه برخورد خودرو پراید با موتور بامداد امروز در بلوار الغدیر رخ داد، عنوان کرد: این حادثه که دو جوان 16 ساله سر نشین موتورسیکلت بودند منجر به فوت یکی از سرنشینان و مجروحیت جوان دیگر شد.

وی افزود: در تاریخ 29 شهریور ماه بر اثر بر خورد خودرو با عابر در اتوبان قم تهران یک نفر جان خود را از دست داد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com