کد خبر ۳۲۴۱۶ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
رئیس مجلس در دیدار با اعضای شورای شهر قم:

منوریل قم برای بررسی میزان استقبال مردم به صورت آزمایشی بهره برداری شود

علی لاریجانی رئیس مجلس با اشاره به وضعیت پروژه مترو و منوریل قم گفت: برای منوریل هزینه زیادی شده اما برای تعیین میزان استقبال مردم از آن باید بهره‌برداری آزمایشی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم  ، علی لاریجانی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شورا‌ها دارای نقش اساسی در اداره بهتر شهر‌ها هستند اظهارداشت: حل مشکلات در شهر قم نیاز به زمان دارد اما با حضور سقائیان‌نژاد شهردار جدید قم کار‌ها با سرعت خوبی در حال انجام است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند اجرای پروژه مترو در قم افزود: مترو سبب دسترسی مردم به نقاط مختلف شهر می‌شود و عبور و مرور را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه برای پروژه منوریل هزینه زیادی در قم شده است گفت: این پروژه باید به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گیرد تا میزان استقبال مردم از آن مشخص شود.

لاریجانی با تاکید بر لزوم پیگیری وضعیت متروی قم به صورت جدی خاطر نشان کرد: متروی پردیسان نیاز به مطالعه و اجرای مراحل ساخت و ساز دارد و باید در خصوص خطوط متروی قم مطالعه دقیقی انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید نشستی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پرداخت بدهی‌های دستگاه‌های دولتی به شهرداری‌ها داشته باشیم گفت: ممکن است بخشی از این مشکلات با تها‌تر حل شود که نیاز به بررسی دارد.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه شهر قم در مدیریت شهری مورد استفاده قرار گیرد عنوان کرد: این برنامه ریزی‌ها سبب تسریع اجرای پروژه‌های شهری شده و روند تصمیم گیری را آسان می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه توسعه شهر‌ها نیازمند همکاری شهردای‌ها و بخش خصوصی است تصریح کرد: برخی نقایص موجود برای مشارکت بخش خصوصی در توسعه شهر‌ها وجود دارد که قابل حل است و در صورتی که برخی سلایق خود را در کار دخیل می‌کنند باید مورد تذکر قرار گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید نسبت به تعهدات خود دقت لازم را داشته باشند بیان کرد: اخلاق سیاسی نیز این مورد را که دستگاهی معتبر به تعهدات خود در زمان مقرر عمل نکند رد می‌کند.

منبع:تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com