کد خبر ۳۳۲۴۷ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵

آبت الله مکارم : شیعه و سنی به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: همه مراجع نسبت به احترام شیعه و سنی به مقدسات تاکید دارند، بنابراین شیعیان نیز باید به مقدسات اهل سنت احترام بگذارند،‌ پیامی نیز به این منظور به شیخ‌ الازهر داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار علما و طلاب اهل سنت استان گلستان اظهار کرد: در دوران کنونی باید به مسئله وحدت همواره توجه داشته باشیم و بر اساس سخنی از پیامبر اکرم(ص) کسانی که در زمینه اصلاح جامعه و از بین بردن اختلافات به اقدامات اساسی می‌پردازند، مانند جهادگران در راه خدا هستند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم آیات فراوانی در زمینه وحدت بیان کرده که از جمله آنها آیه 65 سوره انعام است که خداوند از اختلاف بین امت‌ها به عنوان یکی از عذاب‌های الهی یاد می‌کند و در این زمینه مسلمانان باید آگاه باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به دوری از شرک گفت: خداوند به افراد مختلف تذکر داده، از شرک دوری کنند، در تعریف مشرکان بیان کرده، کسانی هستند که اختلاف دینی ایجاد می‌کنند، شیعیان و اهل سنت نباید به مقدسات یکدیگر توهین کنند، بلکه باید احترام مقدسات را نگاه دارند.

وی خاطرنشان کرد: همه مراجع نسبت به احترام شیعه و سنی به مقدسات تاکید دارند، بنابراین شیعیان نیز باید به مقدسات اهل سنت احترام بگذارند،‌ پیامی نیز به این منظور به شیخ‌الازهر داده شده است.   

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه اهل شیعه و تسنن در اعمال حج مشترکات فراوانی دارند، گفت: دشمنان به توطئه‌چینی و نقشه‌های شوم می‌پردازند تا اتحاد بین شیعه و اهل سنت را کمرنگ کنند که اینگونه موارد را می‌توان در سوریه و عراق مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به اختلاف‌افکنی بین مسلمان می‌پردازند و با راه‌اندازی جنگ، آسوده و راحت به تماشا می‌پردازد، که در این زمینه باید نسبت به نقشه‌های دشمن آگاه باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شیخ الازهر به انتشار مطالبی علیه شیعیان پرداخته در حالی که او منادی وحدت است، گفت: شبکه‌های تلویزیونی در چنین اقداماتی نقش دارند که برای شیعیان نیست، دشمنان اسلام در برنامه‌های این شبکه‌ها نقش دارند و حتی شخصیت‌های مورد احترام شیعیان را مورد بی‌حرمتی قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: باید مسلمانان با یکدیگر متحد باشند تا بتوانند در برابر دشمن مشترک خود آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند،‌ اگر وحدت را کنار بگذارند، شکست می‌خورند، نابودی اسلام برای دشمنان در اولویت است همانطوری که نامزد ریاست جمهوری آمریکا بیان کرده آمریکا را خالی از مسلمان می‌کند.  

آیت‌الله مکارم‌شیرازی سخنان یکی از سیاستمداران انگلستان را مورد توجه قرار داد و افزود: کعبه، ‌نام پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم از جمله مواردی است که آنها را به رعب و وحشت انداخته بنابراین این سیاستمدار تاکید داشته، این سه مورد باید از بین برده شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت دشمنان از وحدت و اتحاد بین مسلمانان رعب و وحشت دارند، به همین منظور برای دستیابی به اهداف شوم خود با نقشه‌هایی سعی داشتند قرآن و کعبه را از میان بردارند و در این زمینه برای آنها شیعه و اهل تسنن تفاوتی ندارد.

این مرجع تقلید با اشاره پیاده‌روی برای زیارت امام حسین(ع) و امام رضا(ع) گفت: محبت اهل بیت در بین همه مسلمانان وجود دارد، دشمنان از این مسئله عصبانی هستند و می‌خواهند این اتحاد و همبستگی را به هم بزنند، که در این زمینه باید هوشیار و آگاه بود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com