کد خبر ۳۳۷۰۴ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳
همزمان با سالروز ورود به قم؛

مراسم نمادین استقبال از حضرت معصومه(س) برگزار شد

کاروان استقبال از حضرت معصومه(س) به مناسبت سالروز حضور حضرت در قم، طبق سال های گذشته از میدان معصومیه(س) به سمت حرم ایشان به حرکت درآمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، امروز 23 ربیع الاول، سالروز ورود تاریخی حضرت معصومه(س) به قم است. حضرت معصومه(س) در چنین روزی از مدینه به قصد ملاقات با امام رضا(ع) در مرو، راهی ایران شدند از سمت همدان به ساوه آمده و در این شهر بیمار شدند و پس از طی مسیری سه روزه به قم رسیدند.

این حضرت به محض ورود به قم از آنجایی که اشراف قم، همگی از ارادتمندان به سلسله جلیله نبوت بودند و اشعریون در این شهر جایگاه خاصی داشتند، با حضوری گسترده در معبر ورودی به قم، به میزبانی این میهمان جلیل القدر رفتند.

در آن روز مردم به خصوص بانوان به حلقه های شادی به میزبانی بهشت آمدند زیرا حدیث مشهور امام صادق(ع) و امام رضا(ع) موید آن است که هر کس که این بانو را با معرفت زیارت کند اهل بهشت است.

این شهر، آرامگاه اهل بیت(ع) و عش آل محمد(ص) است زیرا با هر میزانی که بسنجیم شرافت این شهر از بانویی بود که در این روز به قم آمد و در طول 17 روز اقامت در این شهر و در بیت النور میدان میر این شهر را جاودانه و میزبان نجات یافتگان از حوادث آخرالزمان کرد.

هر ساله به همین مناسبت، مردم قدرشناس و عاشق و دلداده کریمه اهل بیت(ع) به محل ورود حضرتش در میدان معصومیه(س) آمده و دسته‎های شادی بانوان و خادمان حرم و مردم شریف قم، به سمت حرم مقدس ایشان به حرکت در می آید.

مراسم امسال نیز امروز صبح از ساعت 8:30 از این میدان آغاز شد که با حضور گسترده مردم به خصوص بانوان قمی همراه بود؛ مردم در این مراسم با دردست داشتن دسته گل هایی که نماد میزبانی و شادباش مردم قم از این حضرت بود به سمت حرم رهسپار شدند.

خادمان حرم نیز با حضور گسترده خود در پیشانی جمعیت، بر شکوه این راهپیمایی عاشقانه افزوده بودند؛ مراسم ذبح گوسفندان و پذیرایی و مداحی از جمله برنامه‎های کاروان نمادین استقبال از حضرت بود.

این جمعیت ساعت 11 به حرم مطهر رسیدند و پس از حضور در صحن اصلی که با حضور آیت‎الله سعیدی تولیت حرم مطهر(س) نیز همراه بود، مراسم مداحی با حضور سیدرضا تحویلدار برگزار شد.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com