کد خبر ۳۳۷۰۵ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
آیت الله مقتدایی:

نگران وضعیت شیعیان عربستان هستیم

آیت الله مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه با انتقاد شدید از بی توجهی سران آل سعود به توصیه و هشدارها گفت: متاسفانه تذکرات علما و بزرگان اسلام را از شیعه و سنی بی اثر گذاشتند و عاقبت دست به جنایت دیگری زدند ، این اقدام رژیم سعودی جنایتی عظیم و ظلمی فاحش بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله مقتدایی با ابراز محکومیت شدید جنایت آل سعود در اعدام آیت الله شیخ النمر، اظهار داشت: این اقدام رژیم سعودی جنایتی عظیم و ظلمی فاحش بود.

وی با تاکید بر اینکه خاندان آل سعود باید از تاریخ عبرت بگیرد، تصریح کرد: حکومت پهلوی در دوران خود ظلم و جنایت های بسیاری انجام داد و روحانیون و علمای بزرگی را که به دلیل تعهد شرعی و تکلیف دینی به بیدارگری می پرداختند به زندان انداخت و شکنجه کرد و به شهادت رساند.

رئیس شورای عالی حوزه افزود: علما، بزرگان دین و مردم به فیض شهادت، حیات جاوید و ابدی که نزد خداوند است دست یافتند، اما حکومت شاه و شخص محمدرضا پهلوی به زوال رسید و به جهنم رفت.

آیت الله مقتدایی همچنین به سرنوشت شوم صدام اشاره کرد و گفت: صدام نیز بسیاری از بزرگان و علما را که در مقابل ظلم های او می ایستادند، به زندان انداخت و شهید کرد.

وی افزود: امثال شهید آیت الله صدر به فیض شهادت دست یافتند، اما صدام عاقبتی جز خفت، خواری، تباهی و جهنم پیدا کرد؟



*ابراز نگرانی از وضعیت شیعیان عربستان
قائم مقام جامعه مدرسین با ابراز نگرانی شدید از وضعیت شیعیان ساکن در عربستان سعودی، اظهار داشت: شیعیان عربستان به عنوان اقلیتی مظلوم هرروز تحت فشار قرار گرفته و شهید می دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران افزود: آل سعود، علمای شیعه عربستان را نیز به زندان می اندازد و شکنجه می کند.



*آل سعود همچون پهلوی و صدام به جهنم خواهد رفت
آیت الله مقتدایی با تاکید بر اینکه آل سعود همان مسیر صدام را می پیماید، ابراز داشت: متاسفانه نظام سعودی به جای اینکه عبرت بگیرند، ظلم و جنایت بیشتری می کنند.

وی تصریح کرد: آل سعود نیز در صورتی که از تاریخ عبرت نگیرند، به سرنوشت شاه و صدام دچار خواهند شد.



*انتقاد شدید از بی اثر گذاشتن تذکرات علما
قائم مقام جامعه مدرسین با انتقاد شدید از بی توجهی به توصیه و هشدارهای بزرگان اسلام در خصوص صرف نظر کردن از اعدام آیت الله شیخ النمر، گفت: متاسفانه پس از آنکه این مجاهد شیعی را مظلومانه به زندان انداختند، تذکرات علما و بزرگان اسلام را از شیعه و سنی بی اثر گذاشتند و عاقبت دست به جنایت زدند و ایشان را به شهادت رساندند.

آیت الله مقتدایی افزود: شهید شیخ النمر زنده است و حیات ابدی دارد اما عاقبت سران آل سعود براساس وعده خداوند جایی جز قعر جهنم نخواهد بود.

رئیس شورای عالی حوزه تاکید کرد: آل سعود با هر ظلمی که می کند، یک قدم به سقوط و زوال حکومت خود نزدیک تر می شود.



*حوزه های علمیه اقدام عربستان را محکوم می کند
قائم مقام جامعه مدرسین با ابراز تاثر مجدد از شهادت آیت الله شیخ النمر، گفت: حوزه های علمیه و جهان اسلام این عمل زشت و قبیح را به شدت محکوم می کند.

این عضو خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر اینکه خون مظلومان منطقه دامن گیر آل سعود خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: همان گونه که ظالمان تاریخ نتیجه اعمال خود را مشاهده کردند، آل سعود نیز هر چه زودتر به پایان مسیر انتخابی خود که هلاکت و اضمحلال است، خواهد رسید.

 

منبع: حوزه نيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com