کد خبر ۳۳۷۴۱ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم مطرح کرد

بی‌توجهی دولت به ظرفیت‌ طرح‌‌های گردشگری در قم

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به بی‌توجهی دولت به ظرفیت‌ طرح‌‌های گردشگری در قم گفت: از 60 پروژه گردشگری که برای قم در نظر گرفته بودیم 22 مورد آن را به تهران پیشنهاد دادیم که حتی به یک مورد از آنها نیز بودجه‌ای اختصاص ندادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، عیسی رضایی دوشنبه شب در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن جلسات امام جواد استانداری برگزار شد، گفت: از 60 پروژه گردشگری که برای قم در نظر گرفته بودیم 22 مورد آن را به تهران پیشنهاد دادیم که حتی به یک مورد از آنها نیز بودجه‌ای اختصاص ندادند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان قم برای درآمدزایی از راه گردشگری گفت: اگر یک بار به ما بودجه‌ای قابل‌ توجه بدهند کافیست چون با سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی، دیگر نیاز به دریافت اعتبارات نخواهیم داشت.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با بیان اینکه به بودجه ریالی نیاز داریم ابراز کرد: صندوق توسعه ملی به ما پیشنهاد بودجه ارزی می‌دهد در حالی که ما نیاز به بودجه ریالی داریم چون نمی‌خواهیم از خارج مواد اولیه وارد کنیم و فعالیت‌های ما داخلی هستند.

رضایی تعداد فراوان مسافران به استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: اینکه در طول سال میلیون‌ها مسافر به قم می‌آیند ظرفیت عظیمی را برای درآمدزایی فراهم می‌کند که باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

همچنین در این جلسه رقیه صادق‌نیا سرپرست شعب بانک صنعت و معدن استان قم گفت: طی چهار سال گذشته ده‌ها میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران دادیم و این روند ادامه دارد.

وی ادامه داد: برخی از صنعتگران نیاز به واردات مواد اولیه از خارج دارند و پروسه واردات تا تولید و سوددهی یک پروسه طولانی است، بنابراین نمی‌توانند ظرف یک سال وام‌هایشان را تسویه کنند و باید چاره‌ای برایشان اندیشیده شود.

سرپرست شعب بانک صنعت و معدن استان قم تصریح کرد: 30 درصد تسهیلات را به طرح‌هایی دادیم که در ابتدای بهره‌برداری بوده‌اند بنابراین انتظار می‌رود برای تسویه وام‌هایشان شاهد تاخیر نباشیم.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com