کد خبر ۳۴۱۹۹ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰

برگزاری رزمایش رهایی گروگان در قم

رزمایش رهایی گروگان، روز چهارشنبه توسط واحد نوپو یگان ویژه استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، فرمانده یگان ویژه استان قم در حاشیه برگزاری این رزمایش اظهار کرد: یگان ویژه با اقتدار و قوت با تبهکاران و مجرمان که امنیت اجتماعی را برهم می زنند برخورد می کند و با مردم با محبت و مهربانی رفتا کرده و در کنار مردم و برای مردم است.


سرهنگ حسن رودباری آملی با اشاره به اینکه امنیت واقعی بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست گفت: اقتدار یگان ویژه از زاویه اعتماد و رضایت مردم و همچنین حفظ آمادگی جسمانی به دست می آید.


به گفته وی، کنترل اجتماعات غیر قانونی، مبارزه با تروریست، مبارزه با اراذل و اوباش و رهایی گروگان از وظایف اصلی یگان ویژه به شمار می آید.


وی با بیان اینکه جنگ شهری و امداد نیز به یگان ویژه محول شده است افزود: ماموران این یگان باید در صحنه با اقتدار حضور داشته و در حفظ آمادگی جسمانی خود تلاش داشته باشند.


رودباری آملی خاطرنشان کرد: ماموران یگان ویژه یا در حالت ماموریت به سر می برند و یا در حال آموزش و حفظ آمادگی جسمانی قرار دارند.


وی به رزمایش رهایی گروگان اشاره کرد و گفت: در این رزمایش که متهمان به صورت نمادین، همراه با خود چند گروگان را به داخل یکی از ساختمان های نیمه کاره در شهرک قدس قم برده بودند، ابتدا کلانتری محل در صحنه حاضر می شود و سپس با یگان ویژه و واحد نوپو(نیروی ویژه پیروان ولایت) تماس حاصل کرده و ماموران این واحد پس از اقدام های پلیسی اقدام به رهایی گروگان ها و دستگیری متهمان می کنند.


فرمانده یگان ویژه استان قم در پایان با بیان اینکه این استان از لحاظ شاخص های امنیتی، یکی از استان های امن در کشور محسوب می شود، از مردم این استان که در برقرای نظم و امنیت تلاش بالایی دارند تقدیر و تشکر کرد.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com