کد خبر ۳۴۴۳۴ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
مدیرعامل شرکت آبفار قم خبر داد

بهره‌برداری از مخزن 5 هزار مترمکعبی قنوات

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم از اتمام عملیات ساخت و تجهیز مخزن ذخیره قنوات قمرود خبر داد و گفت: مخزن موردنظر مراحل تست و آزمایش یک‌ماهه خود را به اتمام رسانده و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، علیجان صادق پور مخازن ذخیره را یکی از بخش‌های مهم تأسیسات آب‌رسانی دانست و اظهار کرد: این مخازن ذخیره نقش تأمین‌کننده فشار و ذخیره آب به‌منظور فراهم آوردن امکان مدیریت توزیع، امکان پمپاژ آب به سطوح بالاتر و نیز محلی برای جمع‌آوری و گندزدایی آب استحصال‌شده را دارند.

وی در ادامه از اتمام ساخت مخزن ذخیره قنوات قمرود خبر داد و گفت: ساخت این مخزن ذخیره که حجم آن 5 هزار مترمکعب است از سال 89 آغاز شده و اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم تصریح کرد: پس از اتمام پروژه، عملیات تکمیلی، اجرای کلکتورهای ورودی و خروجی، آبگیری و نشت‌یابی مخزن صورت گرفت و پس از تست و آزمایش به مدت یک ماه در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این مخزن در مدیریت ذخیره آب موردنیاز و نیز مدیریت فشار آب در شبکه توزیع این منطقه بسیار مؤثر است، افزود: برای اجرای این پروژه یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

صادق پور عنوان کرد: با توجه به تمهیدات و اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی قم امیدواریم با در مدار قرار گرفتن این مخزن، امکان خدمات‌رسانی مطلوب‌تری به مردم روستاهای زیرپوشش این منطقه صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت آبفا روستایی اظهار کرد: این مخزن به‌صورت دوقلو و با ظرفیت هرکدام 2 هزار و 500 مترمکعب و از نوع بتنی است که در اجرای آن 2 هزار و 200 مترمکعب بتن و 230 تن آرماتور استفاده شده است.

وی در پایان بیان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این مخزن شهر قنوات و روستاهای تابعه آن با بیش از 6 هزار خانوار از آب شرب و بهداشتی پایدار برخوردار خواهند شد که منبع تأمین آب آن چاه‌ها و آب خط انتقال سرشاخه‌های دز خواهد بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com