کد خبر ۳۴۷۸۳ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰

عطر افشانی یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد قم

به مناسبت ایام الله دهه فجر مراسم عطر افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد قم با حضور امام جمعه، شهردار، روحانیون، بسیجیان، عموم مردم شهر پردیسان، دانشجویان، کارکنان و مسئولین دانشگاه آزاد قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، به مناسبت ایام الله دهه فجر مراسم عطر افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد قم با حضور امام جمعه، شهردار، روحانیون، بسیجیان، عموم مردم شهر پردیسان، دانشجویان، کارکنان و مسئولین دانشگاه  آزاد قم برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه شهر پردیسان طی سخنانی با اشاره به اینکه شهدای گمنام در عرش نزد خداوند نامدار هستند، گفت: این دو شهید در دانشگاه آزاد اسلامی که  جزء پر جمعیت ترین دانشگاه کشور محسوب می شود تولید معنویت می کنند و وجود دانشگاه آزاد قم در شهر پردیسان به جهت یادمان شهدای گمنام با حضور دانشجویان باعث ایجاد فضای معنوی و فرهنگ خاصی شده است.


وی شهداء را یاوران دین خدا دانست و افزود: در زیارت نامه شهدا سلام بر شهدا کردیم که یاوران دین خدا هستند، شهدا یاوران، یاوران امیر المومنین «ع»، یاوران فاطمه زهرا «س»، یاوران امام حسن مجتبی «ع» و  یاوران امام حسین «ع» هستند.


حجت الاسلام قوامی ادامه داد: این شهدا با شهادت خود پاک شدند زمینی که در آن دفن می شوند پاک می شود این منطقه به واسطه وجود این دو شهید گمنام که در این مکان دفن شده اند و پاک بوده اند مقدس شده است زیرا زمینی که شهدا در آن دفن شده اند به تبعیت از عطر شهدا معطر و طائب شد.

 

امام جمعه شهر پردیسان قم خاطر نشان کرد: ما امروز دور این شهدا جمع شده ایم مثل پروانه گانی دور شمع وجود این دو شهید ۱۷  و ۲۰ ساله که هر دو آنها فرزندان روح الله هستند زیرا کسانی که نام گمنامی دارند به نقل از امیر المومنین «ع» در نهج البلاغه در زمین مجهول هستند و در آسمان معروفند.


امام جمعه شهر پردیسان قم استمرار در انجام مراسم های معنوی در فضای دانشگاه را خواستار شد و گفت: ما از فرماندهان، روحانیان و مسئولین و شهردار پردیسان و همچنین مسئولین دانشگاه آزاد قم درخواست می کنیم برنامه های همجواری شهیدان گمنام به صورت مستمر در قالب برگزاری ادعیه و مراسم های مختلف ادامه پیدا کند.


در ادامه مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد قم نیز ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس بویژه دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد را گرامی دانست و گفت: امنیت و صلابت جمهوری اسلامی ایران به پاس جانفشانی شهدای انقلاب است و باید با پیروی از وصیت آنان رهرو راه آنان باشیم.


حجت الاسلام سید مهدی میر داداشی خاطرنشان کرد: طرح بازسازی و بهسازی محوطه یادمان شهدای گمنام با مساحت حدود ۴۵۰۰ متر مربع با سرمایه گذاری بالغ بر پنج میلیارد ریال آماده اجرا توسط پیمانکار است که با عنایت خداوند از ماه آینده به مرحله اجرا درمی آید.

 

منبع: خبرگزاري دانشجو

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com