کد خبر ۳۵۲۵۲ انتشار : ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم تأکید کرد

لزوم نوآوری در تولید تئاترهای تاریخی و دینی

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم با اشاره به اهمیت خلاقیت در تولید تئاترهای تاریخی و دینی بر مطرح کردن مسائل و پیام‌های روز در این آثار تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، اصغر نوبخت ديشب در اختتامیه دومین جشنواره تئاتر کریمه که در سالن شهید آوینی برگزار شد گفت: ما بهترین بازیگران خانم را در قم داریم و جشنواره تئاتر استانی بیانگر توانمندی بالای بازیگران زن است.

وی با ابراز تاسف از درگذشت فرج‌الله سلحشور بیان کرد: مرحوم سلحشور بزرگمرد تاریخ سینمای ایران بود و آثار فاخری در ژانر دینی تولید کرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم تصریح کرد: در آثار هنری به ویژه آثاری که در حوزه دین تولید می‌شوند باید در کنار توجه به اندیشه‌های عمیق، به مسئله نوآوری نیز توجه شود.

نوبخت تاکید کرد: استفاده از داستان‌های تاریخی و پیام‌های دینی نباید منجر به تولید آثار تکراری و خسته‌کننده شوند بلکه هر هنرمندی باید نوآوری را سرلوحه کار خود بداند.

وی روی آوردن هنرمندان تئاتر به سینما را خطر توصیف کرد و گفت: داد و ستد اهالی تئاتر با اصحاب رسانه و روی آوردن این هنرمندان به سینما و تلویزیون هنر تئاتر را مورد تهدید قرار می‌دهد بنابراین هنرمندانی که به فکر توسعه فعالیت‌های خود هستند نباید تئاتر را به کلی فراموش کنند.

دبیر دومین جشنواره تئاتر کریمه توجه به مسائل روز در آثار مذهبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به دگرگونی‌های دنیا هنرمندان باید با استفاده از محتواهای مذهبی بر اساس نیازهای روز جامعه حرکت کنند.

وی افزود: اگر یک اثر دینی دارای پیام‌های روز باشد مورد توجه ویژه مخاطبان قرار می‌گیرد و این امر سبب رونق آن هنر می‌شود به همین علت یکی از مسائلی که همواره باید مورد توجه تولیدکنندگان تئاترهای دینی قرار بگیرد مطرح کردن پیام‌های روز در قالب داستان‌های تاریخی باشد تا مخاطبان اثر به ویژه نسل جوان بتوانند ارتباط خوبی با آن برقرار کنند.

نوبخت تاکید کرد: در کنار تنوع و نوآوری باید مسائل اخلاقی و دینی را در تولید آثار هنری مد نظر داشته باشیم و از آن غافل نشویم.

وی با بیان اینکه موضوعات آثار دینی باید گسترش یابند اظهار کرد: تئاترهای تاریخی باید شامل موضوعاتی باشند که تمام زندگی یک معصوم را دربرمی‌گیرند و محدود به چند واقعه معروف نباشند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم تصریح کرد: اینکه همه آثار دینی در چند موضوع خاص تولید شوند سبب زدگی مخاطب و تکراری شدن مضمون کارها می‌شود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com