کد خبر ۳۵۲۶۰ انتشار : ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۷
همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س)؛

ایستگاه صلواتی با ۱۸ نوع چای در قم برپا شد

مسئول هیئت سقا‌ها و ذاکرین جوانان و نوجوانان بیت الزهرا(س) گفت: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) با ۱۸ نوع چای به صورت صلواتی از مردم پذیرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید محمدرضا گلستانه اظهار داشت: هیئت سقا‌ها و ذاکرین جوانان و نوجوانان بیت الزهرا(س) پذیرایی از عزاداران را ابتدا با هنگام شهادت امیرالمومنین(ع) با پنج نوع چای شروع کرد و هم اکنون برای نخستین بار این ایستگاه با تنوع ۱۸ سماور و ۱۸ طعم چای پذیرای عزاداران سرور زنان عالم است.

وی به تنوع چای در این ایستگاه اشاره کرد و گفت: چای آمیخته به تربت امام حسین(ع)، چای گلاب، زعفران، نبات، کوهی، ترش، به، بابونه، هل، عربی ابوعلی شیرین، به لیمو، نعنا، گل محمدی، سیب، دارچین، آویشن، مرزنجوش و بهارنارنج در سماورهایی مخصوص و جداگانه در این ایستگاه ارائه می‌شود.

مسئول هیئت سقا‌ها و ذاکرین جوانان و نوجوانان بیت الزهرا(س) و متوسلین به حضرت زهرا(س) با بیان اینکه روزانه ۵ هزار چای در این ایستگاه توزیع می‌شود که این تعداد رو به افزایش است، ادامه داد: این ایستگاه از این پس در تمام سال به مناسبت ولادت‌ها و شهادت‌ها و نیز هر شب چهارشنبه برپا می‌شود.

 


وی افزود: این ایستگاه تابستان‌ها بوسیله شربت و در زمستان بوسیله چای اقدام به پذیرایی از مردم می‌کند.

گلستانه با بیان اینکه کمک اهالی محل برای تأمین آب و برق و تخفیف ویژه از طرف عطاری‌ها از جمله همکاری‌های مردمی بوده، اضافه کرد: این ایستگاه دیدنی با کمک و مساعدت‌های مردم برپا شده و هر کس با هر توانایی مالی که دارد می‌تواند در این امر خیر ما را یاری کند تا برای دهه محرم و شهادت حضرت ابوالفضل(ع) ۳۳ نوع چای را در میان مردم توزیع کنیم.

وی گفت: این ایستگاه تا ۲۳ اسفندماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۳ برپاست که در حال حاضر در خیابان ۴۵ متری صدوق کوچه شماره ۴۰ واقع است و از روز جمعه با همکاری سپاه به جنب گلزار شهدای گمنام کوه خزر نبی منتقل خواهد شد.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com