کد خبر ۳۸۵۳۵ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۷
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مسجد مقدس جمکران عنوان کرد

برپایی موکب اربعین مسجد مقدس جمکران برای سومین سال در مسیر نجف به کربلا

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مسجد مقدس جمکران از برپایی موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر پیاده‌روی اربعین در راستای اهداف و سیاست‌های کلان مسجد مقدس جمکران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمران، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی‌زاده، با اشاره به برپایی موکب مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین در مسیر نجف به کربلا اظهار کرد: فعالیت موکب اربعین مسجد در سه بخش عمده تقسیم بندی شده که در بخش فعالیت پژوهشی، همایش لقاء الحسین در ابعاد مختلف با هدف معرفت افزایی و به صورت مشترک با عتبات عراق برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چند از نظر زمانی و کمیت، مراسم روز اربعین مسجد مقدس جمکران در یک روز خلاصه می‌شود اما دارای اهمیت بسیار بالایی است گفت: امسال مردم برای خدمت به زائران اربعینی که در مسیر از قم عبور می‌کنند و یا توقف دارند به صورت گسترده آماده ارائه خدمات هستند.

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مسجد مقدس جمکران با اشاره به فلسفه وجودی موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین، بیان کرد: این حرکت با توجه به اهداف مهمی از سال قبل آغاز شده است و مهم‌ترین دلیل و هدف برپایی آن، ایفای نقش پایگاهی این مرکز بزرگ شیعی در بزرگ‌ترین رخداد جهانی شیعیان است.

هاشمی‌زاده با بیان اینکه یکی از وظایف عمده متولیان مسجد تبلیغ و معرفی این مکان مقدس است، اضافه کرد: برای ابلاغ پیام حضرت هیچ مکان و زمانی اولا‌تر از ایام اربعین و فضای اربعینی وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به دیگر اهداف برپایی موکب مسجد مقدس جمکران، ابراز کرد: همچنین همسویی با سیاست‌های کلان نظام اسلامی و تقویت حرکت‌های اسلامی از اهداف کلانی است که مسجد در پی تحقق آن اقدام به برپایی موکب در مسیر پیاده روی اربعین کرده است.

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مسجد مقدس جمکران گفت: موکب مسجد بنا بر اقتضای مکانی که به آن منصوب است صرفا موکب خدماتی نیست و تمام برنامه‌ریزی‌ها با این هدف صورت گرفته که فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی موکب دارای پیوست فرهنگی باشد.

هاشمی‌زاده با اشاره به اینکه رسالت مسجد مقدس جمکران، به عنوان مکانی برای فرهنگ سازی و الگو سازی در بین مردم شناخته شده است، افزود: موکب مسجد جمکران در این بین محور فعالیت‌ها را برگزاری مراسمات عزاداری به شکل بومی و همچنین نماز جماعت قرار داد.

وی در پایان با اشاره به اینکه منبع مالی مسجد اختصاص به هزینه در مسجد دارد، گفت: جمع‌آوری هدایای نقدی و غیر نقدی در این ایام مختص موکب و با عنوان موکب اربعین صورت می‌پذیرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com