کد خبر ۳۸۶۰۰ انتشار : ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱
آیت‌الله اعرافی:

اسرائیل و سعودی‌ها بدانند شعار مسلمان عالم «هیهات منا ‌الذله» است/ انتخابات اسلامی بر پایه اخلاق و فرهنگ است

امام جمعه قم گفت: اسرائیل و سعودی‌ها بدانند شعار ایران و ملت مسلمان عالم شعار هیهات منا ‌الذله است و با تکیه بر فرهنگ حسینی برابر همه زورگویان عالم ایستادگی خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از سیره اهل بیت(ع) در روابط خانوادگی اظهار کرد: امانت داری در جامعه اسلامی یک اصل مهم به شمار می‌رود و این اصل مهم در فضای خانواده نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و زن و مرد باید امین یکدیگر باشند؛ اگر زن و مرد امین یکدیگر نباشند و خیانت کنند این خانه نمی‌تواند خانه‌ای آباد باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه بسیاری از طلاق‌ها نتیجه این است که زن و مرد امین یکدیگر نیست، اظهار کرد: لازمه زندگی این است که زن و مرد صادقانه در خدمت یکدیگر باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه صداقت و راستگویی در روابط بین همسران نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر مبنای ارتباطات اجتماعی بر دسیسه و خلاف گویی و صداقت نداشتن باشد جامعه شیرازه خود را از دست می‌دهد.

اعرافی با اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبری به قم در سال 89 اظهار کرد: در این سفر پر خیر و برکت، رهبری به مسائل عمومی شهر قم پرداختند و در مجموعه سخنان و دیدارهای خود مطالب مهمی را نیز در خصوص حوزه علمیه بیان فرمودند.

وی با اشاره به اینکه قم به عنوان شهر پیشرو اسلامی باید الگویی برای همه مناطق کشور و جهان اسلام باشد، خاطرنشان کرد: باید همگان جایگاه این شهر را مهم بشمارند و سبک زندگی ما باید شایسته شهری باشد که شهر اسلام و انقلاب است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه رهبری در سفر خود به قم و ملاقات اخیر که شورای عالی حوزه با معظم‌له داشتند، انتظارات مهمی داشتند،‌ گفت: ایشان تاکید داشتند که حوزه باید پاسخگوی نیازهای مردم و جامعه بوده و باید حوزه علمیه اخلاقی، قرآنی و معنوی باشد و روح اخلاق و معنویت را به جامعه تزریق کند.

وی تاکید کرد: رهبری تاکید داشتند که حوزه عصر انقلاب باید به نیازهای فلسفی، فکری و اخلاقی نظام و جامعه اسلامی پاسخ دهد.

اعرافی گفت: باید از عنایات ایشان تقدیر و تشکر کرده و بدانیم که همه در برابر این تکالیف و فرمایشات وظایف بسیار سنگینی داریم.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در نشست با نخبگان اشاره و تاکید کرد: ایشان فرمودند که جوان نخبه ما باید انقلابی بوده و مرعوب قدرت‌های جهان نشود و با شتاب در عرصه تولید علم حرکت کند. امروز شاهد هستیم که نخبگان ما شاخص‌های علمی را در بخش‌های مختلف بالا برده‌اند ولی باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های انتخاباتی در 18 بند، یادآور شد: انتخابات اسلامی بر پایه اخلاق و فرهنگ اسلامی است و در این انتخابات عدالت حاکم است و نظارت دقیق و جامع بر آن اعمال شود.

اعرافی تاکید کرد: انتظار است برگزار کنندگان، ناظران و مردم الگویی از مردم سالاری دینی و انتخابات مبتنی بر اخلاق و ارزش‌های الهی را ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان تصریح کرد: هر سال بر شکوه و دامنه برگزاری مراسم‌های عزاداری برگزار می‌شود و امسال در بیش از 100 کشور پرچم‌های عزای حسینی برافراشته شد.

امام جمعه قم تاکید کرد: متاسفانه در این ایام شاهد بودیم که گروه‌های تندرو با تحریک آل سعود و اسرائیلی‌ها در چند کشور به عزای حسینی متعرض شدند؛ عزای حسینی برای همه آزادگان جهان است ولی در نیجریه امسال جمعی را به شهادت رساندند و ساختمان‌هایی را تخریب کردند.

وی با بیان اینکه همبستگی خود را با مصیبت دیدگان اعلام می‌کنیم اضافه کرد: مشعل امام حسین (ع) مخصوص شیعه نیست بلکه برای همه مسلمانان عالم است و خداوند پشتیبان ما خواهد بود.

اعرافی تصریح کرد:‌ اسرائیل و سعودی‌ها بدانند شعار ایران و ملت مسلمان عالم شعار هیهات منا ‌الذله است و با تکیه بر فرهنگ حسینی برابر همه زورگویان عالم ایستادگی خواهیم کرد.

وی در خصوص عراق و موصل گفت: جوانان شیعه و سنی جمع شدند تا فتنه اصلی تروریست‌های تکفیری را خاموش کنند؛ متاسفانه آمریکا، آل سعود و برخی قدرت‌های منطقه نمی‌خواهند ریشه‌های فساد و تروریست افراطی در منطقه خشکانده شود.

امام جمعه قم ادامه داد: در موصل و حلب آمریکایی‌ها آمده‌اند که نگذارند آتش ترویست خاموش شود، به مجاهدان و مقاومان عراق، سوریه، یمن و بحرین می‌گوییم با توکل بر خداوند ایستادگی کرده و به فضل الهی توطئه‌های آمریکا، آل سعود و اسرائیل نقش برآب خواهد شد و شما هم پیروز خواهید شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com