کد خبر ۳۹۱۳۱ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۸
آیت الله اعرافی:

فتنه 88 هجوم به مردمسالاری بود/ پیام 9 دی باید در عزل و نصب ها تجلی پیدا کند

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم توجه به ارزش های اسلام و انقلاب و ولایت پذیری را پیام بزرگ 9 دی دانست و اظهار داشت: این توجه باید در مردم و مسؤولان وجود داشته باشند و در عزل و نصب و تصمیمات تجلی پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم گفت: قم پایگاه علم، جهاد و اجتهاد است و شهری با سابقه درخشان در گرایش به اسلام و محبت به خاندان پیامبر است.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان همایش صدف کوثر افزود: حضرت خدیجه کبری اولین ایثار راه اسلام و پیامبر خدا بود، قدر این بانوی بزرگ ناشناخته است و برکات وجودی او در پایه ریزی ارکان اسلا قابل وصف نیست، پیامبر اسلام همواره از ایشان به نیکی یاد می کردند و می فرمودند همانند خدیجه وجود ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مناسبت های 9 و 19 دی اظهار داشت: در قم یک تاریخ 19 دی داریم که سرآغاز نهضت اسلامی است و با حضور جوانان، طلاب جوان و اساتید و بزگان حوزه حرکتی آغاز شد که زنجیره وار استمرار پیدا کرد و به پیروزی انقلاب رسید.

وی 19 را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه قم قهرمان و حوزه بزرگ قم دانست و ادامه داد: این روز باید گرامی داشته شود، به فضل خدا و با عنایت رهبری معظم هرسال مردم و طلاب از قم به محضر ایشان مشرف می شوند که امیدوارم امسال هم این توفیق حاصل شود.

امام جمعه قم با بیان این که 9 دی تاریخی است که بصیرت، آگاهی، هوشیاری و حماسه سازی ملت ما را به یاد می آورد، ابراز داشت: آنچه که در سال 88 رخ داد و فتنه ای که برای لطمه زدن به ارکان نظام اسلامی طراحی شده بود حادثه ای تلخ و ناگوار بود اما ملت ما آن پیمان شکنی ها و بدعهدی ها را با حضور آگاهانه  خود به خاطره شیرینی تبدیل کردند.

وی عنوان کرد: 9 دی این پیام را در دل خود دارد که کسانی آمدند به بهانه یک دروغ و اشتباه و به بهانه ای ناصواب خواستند مردم سالاری را زیر سؤال ببرند، رهبر عظیم الشأن ما پرچمدار دفاع از مردم سالاری و دفاع از آرای مردم شدند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: سخن رهبر معظم انقلاب این بود که اگر شما بخواهید به بهانه ای انتخابات را مخدوش کنید یعنی کلیت نظام و آرای مردم مخدوش می شود،  متأسفانه فرمایش ایشان در این میان نادیده گرفته شد، رهبری معظم سینه سپر کرد تا انتخابات باقی بماند.

وی اضافه کرد: انتخابات در طول تاریخ جمهوری اسلامی جریانی است که گروه ها و جناح های گوناگون آمده اند و رفته اند آن هم با همین انتخابات و قواعدی که شورای نگهبان داشته است حالا وسط کار کسانی به بهانه ای می گویند ما انتخابات را قبول نداریم، این یعنی ما باید به سطح کشورهایی برگردیم که انتخابات برای آن ها بی معنا است و هر انتخابات آشوب و شورش راه بیندازند اینگونه سنگ روی سنگ بند نمی شد.

آیت الله اعرافی با بیان این که رهبر انقلاب فرمودند وظیفه من دفاع از آرای مردم است تا ارکان مردم سالاری زیرپا گذاشته نشود، گفت: در آن فتنه ناگوار که غربی ها روی خوش به آن نشان دادند و به آن دل بستند کسانی نا آگاهانه وارد شدند بعد خود را جدا کردند اما کسانی هم آگاهی سرمداری فتنه را انجام دادند، این حرکت زشت و ناپسندی بود که در کشور اتفاق افتاد.

وی افزود: از یک سو ارکان مردم سالاری زیر سؤال برده شد در حالی که همه گروه ها آزادانه در انتخابات شرکت کردند و از سوی دیگر زمینه ای فراهم شد که ارزش ها و مقدسات اسلام زیر پا گذاشته شود، بارها رهبر انقلاب تذکر دادند و انتظاراین بود که جواب داده شود به ویژه پس از آن خطبه حماسی و شور آفرین رهبری قصه پایان بپذیرد و همراه مردم حرکت کنند اما این کار را نکردند این حرکت زشت و محکوم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز باید به دهه بصیرت توجه داشته باشیم، اظهار داشت: توجه به ارزش های اسلام و انقلاب و ولایت پذیری پیام بزرگ 9 دی است، این توجه باید در مردم و مسؤولان وجود داشته باشند و در عزل و نصب و تصمیمات تجلی پیدا کند، امروز در دهه بصیرت مردم ما با فریاد رسا اعلام می کنند که در خدمت اسلام، انقلاب و آرمان های اسلام، انقلاب و رهبری و ولایت مظم هستند و از این آرمان هیچگاه کوتاه نخواهند آمد.

وی با اشاره به سالروز نهضت سواد آموزی ادامه داد: این حرکت بزرگ با فرمان حضرت امام آغاز شد، در سال های پس از انقلاب تا امروز سواد را که در حد پایین 50 درصد در سنین واجد شرایط بود به بالای 85 درصد رساندیم و برای  سنین 49 سال که سنین خاص هدف گیری شده به شمار می رود به 92 و نیم درصد باسوادی رسیده ایم و در قم 94 است اما این سوادآموزی همچنان باید ادامه پیدا کند، نظام اسلامی نظام علم و دانش است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که مسؤولان باید در توده های مردم حضور داشته باشند، ابراز داشت: در مجامع عمومی به ویژه نمازهای جمعه باید شرکت داشته باشند و به خواسته های مردم رسیدگی کنند که مشکلات مردم فراوان است.

وی با اشاره به پیروزی های پیوسته جبهه مقاومت در سوریه، یمن و لبنان عنوان کرد: در لبنان حزب الله مقاوم در عرصه های سیاسی به پیروزی های خوبی نائل شد، ما در یمن شاهد عقب نشینی قدرت های مهاجم و آل سعود هستیم، بالاتر از این ها در موصل و حلب پیروزی های خوبی حاصل شده و نیروهای مقاومت فتنه تکفیر در حلب را خاموش کردند و به فضل الهی با مجاهدت نیروهای مقاومت به صورت کامل در همه جا خاموش خواهد شد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امیدواریم جبهه تکفیر که  آمده اسرائیل را امن کند شکست بخورد و امت اسلام به پیروزی های بزرگ تری نائل شود، متأسفانه سازمان های بین المللی که بایستی از این مجاهدان در راه خدا تشکر کنند که تروریست ها را به کنار زدند قطعنامه برای حقوق بشر صادر کردند، حقوق بشر یعنی حقوق چه کسی یعنی حقوق تروریست ها؟ چقدر این افتضاح است.

وی اضافه کرد: شما باید قطعنامه صادر و از ایران و نیروهای مقاومت تشکر کنید اما ضدش را عمل می کنید که کار زشتی است، در همین ایام انگلیس و آمریکایی ها حس کردند که جبهه انقلاب اسلامی در حال پیشرفت است یاوه هایی گفتند و هیأت های انگلیسی و آمریکایی یاوه های عجیبی بیان کردند که نشان دهنده وحشت آن ها است؛ شما پیروزی جبهه اسلام را خواهید دید و جمله ای که به شما باید گفت همان است که شهید بهشتی فرمود، شما از این که در بحرین، یمن، لبنان، عراق و سوریه یک جبهه متحد الهی و اسلامی شکل گرفته عصبانی هستید اما می گوییم از این عصبانیت بمیرید.

آیت الله اعرافی با ابراز نگرانی از وقایع بحرین و فشار به علما و مردم این کشور گفت: چندین تن از علمای بحرین در زندان هستند و فشارهای به آیت الله شیخ عیسی قاسم روز افزون شده است، نسبت به فشارهای در بحرین، عربستان و یمن اظهار نگرانی می کنیم، در عربستان هم فشارهای مضاعفی به شیعیان وجود دارد که امیدواریم پایه های ظلم آل سود و اسرائیل به فضل الهی فرو ریزد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com