کد خبر ۳۹۵۰۹ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۶
شاعر برحسته حوزه کودک و نوجوان:

قم در حوزه ادبیات کودک و نوجوان می‌تواند به یک قطب تبدیل شود

شاعر برجسته حوزه کودک و نوجوان گفت: نویسنده‌های خوبی در قم و در فضای ادبیات کودک و نوجوان داریم اما متاسفانه تعدادی از آنها به علت مشغولیت‌های دیگر از این فضا دور افتاده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، تقی متقی در دیدار با رئیس و مسؤولان واحدهای تخصصی حوزه هنری استان قم به وضع موجود و مشکلات حوزه‌ ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد.

وی فضای مجازی را موجب کاهش رغبت مخاطبان به نشریات از جمله نشریات حوزه کودک و نوجوان دانست و گفت: نویسنده‌های خوبی در قم و در فضای ادبیات کودک و نوجوان داریم اما متاسفانه تعدادی از آنها به علت مشغولیت‌های دیگر از این فضا دور افتاده‌اند و یا جذب دیگر حوزه‌های شعری که از نظر مالی هم‌چون ترانه‌سرایی شاعر را از نظر مال تامین می‌کند، شده‌اند.

این شاعر حوزه کودک و نوجوان در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه ادبیات کودک و نوجوان قم می‌تواند به یک قطب تبدیل شود گفت: در سال‌های اخیر به واسطه حمایت‌های حوزه هنری، دفتر تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری، اتفاقات خوبی در ادبیات کودک و نوجوان افتاده اما متاسفانه این اتفاقات بروز بیرونی چندانی پیدا نکرده‌است.

متقی با ایده تلفیق جلسات محافل ادبی مخالفت کرد و گفت: چرا وقتی سلیقه‌های مختلف و متفاوتی وجود دارد جلسات تلفیق شوند. هر جلسه‌ای برکت خودش را دارد و به بهانه هر جلسه‌ای تعدادی اثر تولید می‌شود.

وی در ادامه به نویسندگان موفق این سال‌های حوزه ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: در این جلسات کیفیت باید بر کمیت ارجحیت داشته باشد. از دل همین جلسات نویسندگانی چون یحیی علوی فرد بیرون آمدند که در حال حاضر کتاب منتشر می‌کنند و برگزیده‌ مسابقات ادبی هستند.

متقی در ادامه فضای مدارس را برای فعالیت‌های ادبی و استعدادیابی بسیار مستعد دانست و گفت: برای استعدادیابی در میان کودکان و نوجوانان، همکاری نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان با آموزش و پروش ضروری است و آموزش و پرورش باید چنین فضایی را برای همکاری ایجاد کند.

وی به رئیس حوزه هنری استان قم پیشنهاد داد تا جلسات منسجم و منظمی مانند محفل قمپز برای ادبیات کودک و نوجوان ترتیب دهد تا جریان موفقی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان رغم زده شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com