کد خبر ۳۹۶۰۶ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۵
چمران در مراسم شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم:

برداشت سیاسی از حادثه پلاسکو بی‌انصافی است/قالیباف مظلوم واقع شد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اینکه از حادثه پلاکسو برداشت سیاسی می‌شود و شخص خاصی را هدف قرار می‌دهند و دشمنی‌ها را دنبال می‌کنند بی‌انصافی است، بنده به دنبال دفاع نیستم اما مظلومیت قالیباف به خوبی قابل مشاهده است چراکه او اخطار داده اما برای تخریب نیازمند حکم قانونی بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،مهدی چمران در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با بیان اینکه کشورهای مختلف استکباری قبل از انقلاب در ایران حضور داشتند، اظهار کرد: ایران به برکت انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های بسیاری رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید قدردان نعمت‌های انقلاب اسلامی باشند، اضافه کرد: خداوند متعال به ملت ایران نگاه ویژه داشته و در مشکلات مختلف یاری‌رسان مردم بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: استکبار با عربستان سعودی که خود را در رأس مسلمانان می‌داند، مخالف نمی‌کنند چراکه این کشور واقعیت مکتب اسلام را اجرا نکرده و به دنبال آموزه‌های غیر اسلامی است و تفکرات وهابیت را دنبال می‌کنند که به نفع استکبار است.

وی از داعشی‌ها به عنوان فرزندان وهابیت نام برد و تصریح کرد: این افراد به نام اسلام بدترین جنایات را به اسلام و مسلمین روا می‌دارند و عده‌ای نیز نادانسته آنها را مسلمان می‌خوانند و عده دیگری نیز دانسته به نام اسلام این تفکر را ترویج می‌دهند.

چمران با تاکید بر اینکه اسلام‌هراسی را گروه‌های تکفیری در کشورهای مختلف ترویج داده‌اند، تصریح کرد: دین اسلام فقط به خاورمیانه محدود نمی‌شود و می‌تواند حرکت خود را در کشورهای مختلف دنیا دنبال کند چرا که هر انسان فهیم می‌تواند این دین مبین را بشناسد و به آن ایمان آورد.

وی از اختلاف به عنوان نوعی از ظلمت یاد کرد و گفت: با وجود نور در اسلام باید همه متحد و منسجم باشیم همانطور که بر اساس گفته‌های امام خمینی(ره) 124 هزار پیغمبر هم در کنار یکدیگر اختلاف نخواهند داشت چرا که همگی یک هدف را دنبال می‌کنند.

چمران با بیان اینکه تا کنون نتوانسته اسلام مورد نظر حضرت محمد(ص) را در جامعه اسلامی پیاده‌سازی کنیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در راستای حرکت به سمت این هدف است و امیدواریم در روزی با ظهور امام زمان(عج) بتوانیم اسلام واقعی را در دنیا اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه پرتو انقلاب اسلامی کشورهای مختلف را مورد تاثیر قرار داده است، مطرح کرد: تا کنون نتوانسته‌ایم واقعیت این پدیده را درک کنیم چرا که اگر به این هدف می‌رسیدیم بیشتر از اکنون برای توسعه و نشان دادن این انقلاب تلاش می‌کردیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها از وابستگی رژیم پهلوی در دوران قبل از انقلاب اسلامی به کشورهای استکباری یاد کرد و گفت: دشمن علاوه بر سرمایه‌های ایران، نیروهای انسانی نخبه را هم به غارت برده و سربازان او ایران را به سمت تباهی کشاندند؛ شاه در یکی از پروژه‌های تحقیقاتی هزینه سنگینی برای بررسی راهکار رفع مشکل آفت در کشور انگلیس پرداخت کرد با وجود این اقدامات، کشور در عرصه‌های مختلف عقب مانده بود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی با پیشرفت انقلاب اسلامی صدای شکسته شدن نظام سرمایه‌داری در حال شنیده شدن است، عنوان کرد: کشورهای غربی از نظر روحی، روانی و اخلاقی با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده‌‌اند به همین علت نباید فقط به ظاهر این کشورها نگاه کنیم.

چمران با تاکید بر اینکه بر اساس گفته‌های دانشمندان غربی تمدن غرب در حال سرنگونی است، اضافه کرد: تمدن انقلاب اسلامی در حال گسترش است و این پیشرفت دشمن را هراسان کرده است به همین علت دشمن به صورت مستمر به دنبال تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی است.

وی به ارتقاء جایگاه علمی ایران طی سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در تکنولوژی نانو به جایگاه نهم و در بخش هسته‌ای نیز به غنی‌سازی مورد نظر رسیده‌ایم.

چمران خاطرنشان کرد: اگر با قدرتمندترین کشورهای دنیا مذاکره کرده‌ایم به علت داشتن قدرت در عرصه‌های مختلف بوده است؛ نظام اسلامی از قدرت علم و دانش خود در حوزه مختلف از جمله تجهیزات دفاعی استفاده کرده و به موفقیت‌های بسیاری رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها از پیشرفت ایران در علوم مختلف هراسان هستند، یادآور شد: محققان ایران اسلامی به علت بهره‌گیری از آموزه‌های اسلام در عرصه‌های مختلف پیشتاز هستند و پیشرفت‌های چشمگیری را برای جامعه اسلامی رقم زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با پیشرفت ایران جایی برای آمریکا در فلسفه فکری دنیا باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: سرمایه‌داری و کمونیست به عنوان فرزندان تفکر استکبار به نابودی کشیده است اما مکتب اسلام با استفاده از کلام قرآن کریم توسعه قابل توجهی داشته است. بر خلاف روشنفکرانی که گفته‌اند قرآن برگرفته از تفکر پیامبر اسلام(ص) است این کتاب در حقیقت پیام الهی بوده و پیامبر حتی کلمه «قل» را هم در آن آورده است.

چمران با تاکید بر اینکه مردم در هشت سال دفاع مقدس با همه داشته‌های خود به میدان آمدند، تصریح کرد: اکنون رسالت بزرگی بر دوش داریم و باید راه امام و انقلابیون را دنبال کنیم، شهادت و شهادت‌طلبی یکی از عناصر قدرت نظام اسلامی است که باید در شرایط کنونی این عنصر را حفظ کنیم.

چمران از مردم به عنوان شریک انقلاب نام برد و ادامه داد: لبنان و عراق راه استقامت و مقاومت را دنبال کرده و توانستند به نتیجه برسند؛ فلسطینی‌ها نیز در شرایط کنونی با ادامه دادن راه شیعیان لبنان و تقدیم شهیدان خود به پیروزی می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: باید جهت حرکت خود را با جهت رهبری تطبیق داده و در مسیر مستقیم انقلاب اسلامی حرکت کنیم چرا که با فاصله گرفتن از این مسیر، خداوند متعال دیگر عنایتی نخواهد داشت در حالی که با امدادهای الهی تا کنون توانسته‌ایم مقتدر باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا دلشان برای ما نمی‌سوزد، تصریح کرد: باید به داشته‌های خود تکیه کنیم نه اینکه به امید خارجی‌ها باشیم چرا که آنها فقط منافع خود را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر اسلامی است، اظهار کرد: استفاده از نام اسلامی به معنای اجرای واقعی آموزه‌های اسلامی نیست بلکه در حقیقت تلاش به سمت این هدف است.

چمران با طرح این سؤال که آیا مجلس شورای اسلامی صد درصد اسلامی است، گفت: شورا نیز همانند مجلس اسلامی است اما افرادی که تخلف و به حقوق دیگران تجاوز کرده‌اند باید مجازات شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط میان جبهه پایداری و جبهه مردمی انقلاب اسلامی عنوان کرد: وحدت و انسجام ملی و اسلامی یعنی اینکه همه باید در کنار یکدیگر قرار گیریم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم هر چند وجود اختلاف سلیقه نمی‌تواند عامل اختلافات شدید باشد و ضربه‌ای به انقلاب بزند.

چمران با اشاره به اینکه حضور قالیباف در جبهه مردمی انقلاب اسلامی بستگی به نظر خودش دارد، اظهار کرد: در این زمینه ارتباط سازمانی وجود ندارد و فقط ارتباط مرتبط با شورا و شهرداری دنبال می‌شود به همین علت با او در این مورد صحبت بسیاری نداشته‌ام فقط یکبار بنده پرسیدم که برنامه شما برای انتخابات چیست و او گفت که نمیدانم؛ ارتباط‌های خود در شورا و شهرداری را به این مسائل ربط نمی‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه علت دقیق حادثه ساختمان پلاکسو مشخص نشده است، تصریح کرد: با تخریب، آثاری از پلاسکو باقی نمانده که علت‌ها به شیوه دقیق بررسی شود اما شورای شهر تهران دو کمیته و ریاست جمهوری یک کمیته تشکیل داده و وزارت کشور، سازمان نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی و دانشگاهیان به صورت جداگانه برای بررسی‌های بیشتر به میدان آمده‌اند. 

چمران از ایجاد ساختمان پلاسکو در سال 1337 به عنوان نخستین ساختمان دارای اسکلت فلزی و بلندترین ساختمان منطقه یاد کرد و افزود: این ساختمان توسط فردی غیر مسلمان به نام حبیب اقبالیان احداث شده است؛ باید از این ساختمان‌ها نگهداری تخصصی شود همانند پل‌ها که هر چند سال یکبار تعمیر می‌شود اما این اقدام در مورد پلاسکو انجام نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اینکه از حادثه پلاکسو برداشت سیاسی می‌شود و شخص خاصی را هدف قرار می‌دهند و دشمنی‌ها را دنبال می‌کنند بی‌انصافی است، بنده به دنبال دفاع نیستم اما مظلومیت قالیباف به خوبی قابل مشاهده است چرا که او اخطار داده اما برای تخریب نیازمند حکم قانونی بوده است. 

وی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه برای انتخابات شوراها چه برنامه‌ای دارید، گفت: انتخابات شورا بستگی به تصمیم دیگران دارد چرا که بنده به تنهایی تصمیم نمی‌گیرم اما امیدواریم شورای شهر تهران همانند شورای شهر قم باشد که بتوانیم به آن افتخار کنیم هر چند به رای مردم احترام گذاشته و آن را می‌پذیریم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com