کد خبر ۳۹۶۵۰ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۶
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم تاکید کرد

تقویت فرهنگ شهروندی با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی/ اقدام مناسبی در حوزه آموزش شهروندی صورت نگرفته است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به اینکه شهر قم هویتی دینی و مذهبی دارد بیش از پیش لازم است در حوزه فرهنگی با توجه به آموزه‌های دینی کار شود و بتوانیم از این رهگذر امکانات و توان بیشتری را برای شهر فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،طوبی حجازی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه شهر قم در حوزه فرهنگی عقب‌ماندگی بسیار زیادی دارد اظهار کرد: در سال اول شورای چهارم 11 سرای محله و موارد مختلف فرهنگی دیده بودیم اما به دلیل مسائل مالی و پروژه‌های عقب مانده شهرداری درگیر این مسایل شد و از موارد فرهنگی دور شدند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از نگرانی‌های مدیریت شهری در حوزه مالی و عمرانی رفع شده است تصریح کرد: شهردار نیز این قول را داده‌ بود که برای سال آینده رویکرد فرهنگی خود را تقویت کنند و بودجه پیشنهادی نیز این رویکرد را به خوبی نمایان می‌سازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخی محرومیت‌های فرهنگی شهر تصریح کرد: با وجود مهاجرت‌ها و توسعه مناطق مهاجرنشین به لحاظ فرهنگی نباید اجازه می‌دادیم اینقدر خرده فرهنگ‌ها گسترش پیدا کند و فکری جدی‌تر برای این مساله باید تدبیر می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تعلق و هویت شهری برای مردم و شهروندان ایجاد شود گفت: اگر این مهم محقق شود قطعا بسیاری از هزینه‌های شهری ما کاهش یافته و مشکلات عمرانی و مدیریت پسماند ما رفع شده و در پی توسعه امکانات شهری خواهیم بود.

حجازی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش شهروندی اقدام مناسبی صورت نگرفته است افزود: در یکسال اخیر که شاهد توسعه آموزش‌های مدیریت پسماند هستیم مشارکت خوبی از سوی مردم شاهد بودیم و باید همواره به دنبال توسعه این فرهنگ‌ها در بین مردم باشیم.

وی با تاکید بر نقش آموزه‌های دینی در بین مردم و رابطه آن با رعایت موارد فرهنگ شهروندی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر قم هویتی دینی و مذهبی دارد پس بیش از پیش لازم است در حوزه فرهنگی با توجه به آموزه‌های دینی کار شود و بتوانیم از این رهگذر امکانات و توان بیشتری را برای شهر فراهم کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com