کد خبر ۳۹۶۹۳ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۴
رئیس سازمان انرژی اتمی در قم:

مذاکرات در قالب چارچوب مشخص‌ انجام‌ شده است/ پیش‌بینی گشایش اقتصادی در سال ۹۶

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکرات در قالب چارچوب مشخص‌ انجام‌شده است، گفت: برای سال ۹۶ گشایش اقتصادی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علی‌اکبر صالحی در نشست نخبگان علمی، فرهنگی و صنعتی استان قم که در تالار معصومیه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا اظهار داشت: ایران یکی از مستقل‌ترین کشورهای جهان است که در میان بیش از 200 کشور فریاد حق سر می‌دهد، اما هیچ کشوری نمی‌تواند مقابل این فریاد حرفی بزند.

وی با بیان اینکه همه باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم، افزود: آرمان‌های بلند انقلاب به نفع ملت و نظام است که در راستای تحقق آن‌ها باید با سرعت بیشتری حرکت می‌کردیم که مسائل مختلفی سبب این مسئله شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه انقلاب را می‌توان به سه دوره تقسیم‌بندی کرد، تصریح کرد: هیچ انقلابی در خلأ به وجود نمی‌آید و قطعاً نقطه شروعی دارد، مرحله نخست انقلاب ایران نیز با احساسات ملت شروع ‌و منجر به تغییر شد.

وی بابیان اینکه اکنون ایران در مرحله بالندگی قرار دارد، ادامه داد: با برطرف‌کردن موانعی که بر سر راه وجود دارد، و با افزایش بهبود عملکرد خودمان می‌توانیم با سرعت مطلوب به آرمان‌های انقلاب دست‌یابیم.

صالحی با تأکید بر‌اینکه مشکلات فراوانی بر سر راه‌مان قرار گرفته است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با نشان الله‌اکبر شروع شد، بنابراین آینده نظام روشن است، همچنین باید به این سؤال پاسخ دهیم که چرا ایران در شرایط تقارن گونه‌ای با غرب قرارگرفته است؟

وی با اشاره به مطرح بودن ایران در رسانه‌های جهانی، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران باوجوداینکه هیچ خلافی مرتکب نشده دائماً در حال مطرح‌شدن است چراکه ایران حزب‌های گوناگون دنیا را به چالش کشیده است.

معاون رئیس‌جمهور، فلسفه سیاسی ایران را متفاوت با سایر کشورها دانست و تصریح کرد: نظام اسلامی در تقابل با نظام جهانی است چراکه نظام اسلامی مبتنی بر اصول اسلامی و ولایت‌فقیه است که با منافع استکباری جهان تفاوت بسیار دارد، بنابراین به‌دنبال به چالش کشیدن ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها به‌دنبال چالش هسته‌ای برای تضعیف ایران بودند اما جوانان ایرانی توانستند به غنی‌سازی20 درصد ظرف 2 سال دست یابند که این شعار «ما می‌توانیم» را تحقق بخشید.

صالحی مسئله « فرهنگ» را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فرهنگ مهم‌ترین مسئله کشور است، که با بُعد روحانی انسان مرتبط است پس باید به پرورش آن در کنار بعد معیشتی بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه باید در این زمینه به ایجاد الگو در کنار سایر مباحث فرهنگی بپردازیم، افزود: برای تحقق مسئله فرهنگ در کشور باید علاوه بر نظارت بر کتب، ابلاغیه و اساس‌نامه به ایجاد الگوی مؤثر و منطبق با فرهنگ بپردازیم تا تأثیرگذاری مطلوب را داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر‌اینکه فرهنگ‌سازی باید از دوران کودکی آغاز شود، گفت: سیره زندگی اهل‌بیت(ع) و مؤمنان بهترین الگو برای کودکان است که باید از دوران کودکی برای آن‌ها بازگو شود تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی موفقیت‌های کشور بعد از برجام را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: تعاملات بین‌المللی نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و در زمینه‌های مختلف اقتصادی چون کشتی‌رانی رشد داشته‌ایم، با وجوداینکه برخی همچنان ناامیدانه به برجام می‌نگرند.

صالحی با تأکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه برجام اظهار داشت: مردم باید نسبت به حقایق برجام آگاه شده و تحولات به‌وجود آمده در کشور را درک کنند، همچنین برای سال 96 نیز گشایش اقتصادی پیش‌بینی می‌شود.

وی بابیان اینکه فروش نفت، یکی از دستاوردهای برجام است، عنوان کرد: در این زمینه می‌توانیم قراردادهای بین‌المللی پر سودی ببندیم، البته باید توجه داشته باشیم که نباید در مصرف گاز اسراف کنیم و باید همیشه به اسراف‌نکردن که یکی از ارکان اسلام است، توجه داشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به‌ضرورت توجه به رشته‌های جدید و کاربردی، اظهار داشت: توجه به این مسئله در افزایش شغل تأثیر دارد، چراکه با افزایش تعداد تحصیل‌کرده‌ها در برخی رشته‌ها، بازار کار آن رشته‌ها کاهش‌یافته است. 

صالحی با اشاره به‌ضرورت ایجاد مرکز پزشکی هسته‌ای، گفت: این مرکز در پارک ولایت تهران یا در کرج و در انتهای اتوبان همت ایجاد می‌شود، امیدواریم این پروژه با سرعت بیشتری انجام شود، همچنین ایران را به سمت صنعتی‌شدن حرکت می‌دهد چراکه ایران در حال حاضر کارخانه‌دار است.

وی بابیان اینکه ایران در گروه یورو اتم قرار گرفته است، افزود: ایران بعد از برجام به این مهم دست‌یافت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید براینکه مذاکرات در قالب چارچوب مشخص‌شده انجام‌شده است، اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد در موضوع برجام به‌دنبال حاشیه و مسائل حزبی و جناحی هستند.

وی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در قم را مورداشاره قرار داد و تصریح کرد: باید راندمان فروش را موردتوجه قرار دهیم تا بتوانیم محصولات تولیدی این شرکت‌ها را به فروش برسانیم، چراکه بازاریابی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

صالحی با اشاره به حضور تقریبی 4 میلیون اتباع بیگانه در کشور، عنوان کرد: حضور این افراد و تحصیل فرزندان آن‌ها در مراکز آموزشی کشور، به نزدیک شدن فرهنگ این دو کشور کمک می‌کند، همچنین حمایت از مظلوم در قانون اساسی کشور ذکرشده است.

وی با تأکید بر اینکه اسلامی‌سازی علوم انسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: باید تلاش گسترده‌ای در این زمینه صورت گیرد، همچنین با توجه به اهمیت و جایگاه علوم انسانی لازم است کرسی‌های غرب‌شناسی در دانشگاه‌ها صورت گیرد.

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com