کد خبر ۳۹۷۱۱ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
آيت‌الله مكارم‌شيرازي:

بي‌تدبيري در مدعي قدرتمندترين كشور دنيا موج مي‌زند

يكي از مراجع تقليد گفت: ‌امسال بايد اين راهپيمايي باشكوه‌تر و پرخروش‌تر از هر سال برگزار شود دشمن در حال تهديد پي در پي است مي‌خواهند ببينند تهديدات چه اثري مي‌گذارد اگر در اثر اين تهديدها مردم سست شوند فشارهاي بيشتري مي‌آورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: کسی که دنیا را با عمل آخرتی طلب کند بوی بهشت را نیز نمی‌تواند استشمام کند.

وی با اشاره به کسانی اهداف مادی دارند ولی زیر چتر هدف دینی می‌آیند و جمعیت خیریه اسلامی تشکیل می‌کنند و زیر نام این جمعیت کارهای خلاف را انجام می‌دهند، عنوان کرد:‌ چه اندازه صندوق قرض الحسنه به نام ائمه تاسیس شده و برخی از آنها کارشان درست نبوده است کسانی که حسینیه و مسجد می‌سازند تا برای کاندیدای مجلس و شورای شهر از آن استفاده کنند مشمول این امر می‌شوند.

وی یادآور شد:‌ کسانی که از نام‌ها، برنامه‌های مقدس و کارهای دینی برای طلب دنیا و رسیدن به اهداف مادی استفاده می‌کنند اهل بهشت نیستند و بوی بهشت را نمی‌توانند استشمام کنند در واقع نوعی ریاکاری است طلب دنیا آن هم دنیای ناسالم مردم را نسبت به این مسائل بدبین می‌کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تأکید کرد: به ویژه در جمهوری اسلامی که نام اسلام دارد باید از موازین اسلامی استفاده شود باید از این نوع سوء استفاده‌ها جلوگیری کرد امیدوارم همه بیدار شویم زیرا این کارها لطمه به مقدسات اسلامی می‌زند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه گفت: نباید کاری شود که بین مسلمین اختلاف ایجاد کند آن هم در زمانی که دشمن خط و نشان برای همه کشیده است اینکه هفت کشور اسلامی را در فشار قرار دادند سنی و شیعی ندارد نباید کارهای تحریک‌آمیز کرد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ مگر نمی‌توان به گونه‌ای فضائل را بیان کرد که هیچ لطمه‌ای به وحدت مسلمین نزند کتابی با عنوان حضرت زهرا(س) داریم که 40 حدیث از منابع اهل سنت درباره فضائل حضرت در آن جمع‌آوری کردیم بسیار هماهنگ بود با آنچه در منابع شیعه وجود دارد.

وی یادآور شد:‌ کسانی که این سخنان را می‌شنوند توجه کنند در این شرایط که انسجام همه مسلمانان در برابر دشمن لازم است این انسجام را نباید به هم بزنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به 22 بهمن مصادف با روز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ‌امسال باید این راهپیمایی پرشکوه‌تر و پرخروش‌تر از هر سال باشد دشمن در حال تهدید پی در پی است می‌خواهند ببینند تهدیدات چه اثری می‌گذارد اگر در اثر این تهدیدها مردم سست شوند فشارهای بیشتری می‌آورند.

وی عنوان کرد:‌ اگر تهدیدات و فشارها نتیجه معکوس دهد و مردم پرخروش‌تر، داغ‌تر و منسجم‌تر شوند می‌فهمند که راه اشتباهی رفتند تهدید و فشار در این جمعیت نتیجه معکوس دارد این مسئله مهمی است که امسال با آن رو به رو هستیم و باید حق آن را ادا کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه روز به روز نسبت به دموکراسی غربی بدبین‌تر می‌شویم گفت:‌ در یک سالی که ایام تبلیغات بود چه نسبت‌هایی به یکدیگر ندادند و مفاسد اخلاقی، مالی و خرابی اوضاع را بیان کردند دوران تبلیغات مملو از فحش، نسبت‌های ناروا و بد بود و هیچگونه ادبیات اخلاقی در آن وجود نداشت.

وی یادآور شد: محصول آن انسان غیرمدبر و مدیر درآمد، نتیجه بی‌تدبیری این است که در ابتدای کار با اروپایی‌ها، مسلمانان و ملت خود همه درافتاده است آیا تدبیر و مدیریت مملکت بزرگ که مدعی قدرتمندترین کشور دنیا هستند این است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: مملکت را چگونه می‌توان دست کسی داد که این نمونه مدیریت او است کار به جایی می‌رسد که بچه‌ای را در فرودگاه دستبند می‌زنند کجای دنیا این آزادی وجود دارد این محصول دموکراسی غربی امروز است امیدواریم در دموکراسی دنباله‌روی از آنها نکنیم.

وی با اشاره به نکاتی در زمینه انتخابات گفت:‌ در انتخابات نسبت به یکدیگر دروغ و تهمت نزنیم و وعده بی‌جا نداشته باشیم و افراد مؤمن، با ایمان و فهمیده باشند امیدوارم خداوند همه ما را از شر شیاطین محفوظ بدارد.

دروس حوزه از شنبه تا دوشنبه مصادف با ایام فاطمیه تعطیل است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com