کد خبر ۳۹۷۸۰ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۶
آیت‌الله جوادی آملی:

راه بهشت از تربيت صحيح خانواده مي‌گذرد

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه راه بهشت از تربيت صحيح خانوادگي مي‌گذرد، گفت: بهشتيان مي‌گويند ما با همسرمان و بچه‌هايمان همانگونه که خداوند فرمود ﴿قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْليكُمْ ناراً﴾ با شفقت زندگي مي‌كرديم و به اين آيه عمل مي‌كرديم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه اسراء، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در جلسه درس تفسیر که به آیات مبارکه سوره طور اختصاص داشت، با بیان این مطلب که «راه بهشت از تربیت صحیح خانوادگی می‌گذرد»، اظهار کرد: بهشتیان می‌گویند ما با همسرمان و بچه‌هایمان همانگونه که خداوند فرمود ﴿قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلیکُمْ ناراً﴾ با شفقت زندگی می‌کردیم و به این آیه عمل می‌کردیم.

وی با اشاره به وظیفه خانواده در تربیت دینی فرزندان، ادامه داد: درباره صدیقه کبرا(س) آمده است که شب‌های قدر به صورت بچه‌ها آب می‌پاشید تا خوابشان نبرد و آنها نیز شب قدر را به عبادت بگذرانند. ما مسوول تربیت بچه‌هایمان هستیم، خدا فرمود: ﴿قُوا أَنْفُسَکُمْ﴾ ما هم باید سعی کنیم خودمان را حفظ کنیم ﴿وَ أَهْلیکُمْ ناراً﴾ و هم سعی کنیم بچه‌هایمان را خوب تربیت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم اهمیت خانواده را یادآور شد و تصریح کرد: جامعه را خانواده می‌سازد، هیچ دانشگاهی به اندازه دانشگاه هفت ساله پدر و مادر نیست، چون عاطفه و محبت، سفارشی نیست که دوست یکدیگر باشید و با هم مهربان باشید! اینها با سفارش حل نمی‌شود. بهشت از راه خانواده تأمین می شود. تا جایی که طبق فرموده قرآن کریم، برخی از بهشتی‌ها از دیگر بهشتیان سؤال کردند از چه راه وارد بهشت شدید؟ گفتند از راه خانواده صحیح؛ با شفقت در خانه زندگی می‌کردیم، خدا به ما فرمود اعضای خانواده‌ات را مثل خودت از آتش حفظ بکن و ما هم این کار را کردیم، با شفقت مواظب رفتار و کردار فرزندان و خانواده خود بودیم و با شفقت مواظب دوستان بچه‌هایمان بودیم. در نتیجه راه بهشت از تربیت صحیح خانواده می‌گذرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com