کد خبر ۳۹۸۷۴ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۹
مدیر حوزه‌های علمیه:

مدیران به مدارس شهرستان‌ها بهای بیشتری دهند/ طلاب باید حوزه را اولویت اول خود قرار دهند

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: اما مدارس شهرستان‌ها نباید این احساس را داشته باشند که از استان عقب هستند و تنزل پیدا کنند و مدیران باید بهای بیشتری به این مدارس بدهند تا دچار عقب ماندگی نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله اعرافی در دومین روز هم اندیشی رؤسای شوراهای حوزه‌های علمیه و مدیران استانی با حضور اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: در ابتدا از مسئولان شوراهای استانی و نمایندگان ولی فقیه که هدایت حوزه‌های علمیه استان‌ها را بر عهده دارند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی ابراز کرد: ما در قبال حوزه‌های علمیه مسئولیت داشته و هیچ مسئولیتی هم از این موضوع مهم‌تر نیست؛ چراکه حوزه هویت دینی ما را حفظ کرده و باید برای آن تلاش کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: امروز رویکردهایی که در سند چشم انداز حوزه وجود دارد، بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید بوده و مطابق با آن به پیش می‌رویم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده و طرح‌های در دست اقدام خاطرنشان کرد: تکمیل اسناد پایه با مجموعه‌ای بیش از 15 نظام جامع، تهیه منشوری برآمده از سند چشم انداز با 100 گزاره و عنوان، انجام اصلاحات ساختاری، ایجاد نقشه جامع رشته‌ای، تدوین کار ویژه‌ها و مأموریت‌های روحانیت، ایجاد نظام آموزش‌های مهارتی و کاربردی روحانیت، آمایش سرزمینی، ساماندهی شهریه، شکل گیری لجنه‌های علمی از اساتید در مدارس علمیه، ایجاد آموزش‌های آزاد حوزه‌ای و... بخشی از اقدامات است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: پیشنهاد در موضوع شهریه آن است که شهرهای کوچک تفاوتی با قم نداشته و یکسان باشند، در این راستا جدولی تدوین شده که به طلاب طرح هجرت امتیازاتی داده شود تا شهریه بیشتری دریافت کنند.

عضو شورای عالی حوزه بیان کرد: امروز بخشی از مصوبات حوزه‌های علمیه در حال اصلاح است تا گره‌های موجود را رفع کنیم.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: امروز 600 درس خارج، 600 درس سطوح عالی، 300 درس تفسیر، بیش از 100 درس فلسفه و بیش از 100 درس کلام در حوزه علمیه قم در حال تدریس است که باید در ارتقاء آن بکوشیم.

وی اضافه کرد: همه ما باید اهتمام داشته باشیم که در بحث ارتقاء کیفیت حوزه و طلاب ورودی همکاری بیشتری انجام شده و قدم‌های جدی‌تری برداشته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه اضافه کرد: امروز آسیب‌های اخلاقی و اعتقادی کمی در حوزه وجود دارد اما کم آن هم زیاد است و باید برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: طلاب باید حوزه را از اولویت‌های اول خود دانسته و در این راستا باید معیشت طلاب را حل کرد.

عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد: مدیریت استانی از چند سال گذشته راه اندازی شد که دستاوردهای مناسبی هم داشته است اما مدارس شهرستان‌ها نباید این احساس را داشته باشند که از استان عقب هستند و تنزل پیدا کنند؛ مدیران باید بهای بیشتری به این مدارس بدهند تا دچار عقب ماندگی نشوند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com