کد خبر ۴۰۳۰۸ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال استحاله فرهنگی است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یکی از اهداف دشمن از سرمایه گذاری و فعالیت جدی در فضای مجازی را استحاله فرهنگی جامعه ایران اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک اظهار کرد: امروز دشمنان از طریق ابزار فضای مجازی به دنبال ایجاد تغییر در فرهنگ ما و به تدریج استحاله فرهنگی هستند و این همان مساله‌ای است که بارها و بارها رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار داده‌اند.

وی افزود: آنچه مسلم است اینکه در شرایط کنونی دشمن با بهره گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز از جمله شبکه‌های فراگیر اجتماعی می‌کوشد تا جامعه اسلامی ما را دچار استحاله فرهنگی کند تا بعد از این مساله راحت‌تر بتواند به اهداف دیگر خود در ابعاد سیاسی و اقتصادی و نظامی دست یابد.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه ما نیز باید از ظرفیت موجود در فضای مجازی حداکثر استفاده را در زمینه تبیین و ترویج معارف اهل بیت(ع) و فرهنگ دینی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم که جلوی نفوذ فرهنگی دشمن را بگیریم، باید هر کس به سهم خود و در هر جایگاه و مسؤولیتی که هست احساس مسؤولیت کند و اقدام لازم را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری انجام دهد.

وی گفت: بی شک نگاه انقلابی در این باره و احساس مسئولیت دینی می‌تواند راهگشا باشد و توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی کند، به خصوص در برهه حساسی که دشمنان با ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی به دنبال تخریب و تحریف در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما و به تبع آن قبح شکنی به هر طریقی و با هر ابزاری هستند که برخی از مصادیق آن، ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com