کد خبر ۴۵۳۶۰ انتشار : ۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۴

گازرسانی به روستاهای بخش سلفچگان همزمان با هفته دولت

همزمان با هفته دولت گاز رسانی به روستاهای علی آباد و چاله گنبد در بخش سلفچگان با حضور استاندار به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛برای اجرای عملیات گازرسانی به این دو روستا 25 کیلومتر لوله گذاری، خط تغذیه و شبکه توزیع و یک ایستگاه تقلیل فشار در مدت یکسال و با هزینه ای معادل 17 میلیارد و چهارصد میلیون ریال احداث شده است،با بهره برداری از این طرح 300 خانوار روستایی در این دو روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

از 43 روستای بخش سلفچگان 42 روستا به شبکه گاز سراسری متصل شدند و عملیات گازرسانی به روستای خرم آباد تنها روستای باقیمانده در این بخش هم بزودی آغاز می شود.

در حال حاضر 87 درصد جمعیت روستایی استان قم از گاز طبیعی استفاده می کنند که این میزان 9 درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

استاندار در حاشیه افتتاح این طرح گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال 97 عملیات گازرسانی به تمام روستاهای استان انجام می شود.

همچنین روز گذشته و در سفر استاندار به بخش سلفچگان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بخش سلفچگان به بهره برداری رسید. با ابن اداره که در زمینی به مساحت 5 هکتار و زیر بنای 200 متر مربع و با هزینه ای معادل 5 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است مدیریت و کنترل محورهای منتهی به بخش سلفچگان و برنامه ریزی برای توسعه و بازسازی راه ها با سرعت و دقت بیشتر انجام می شود.

عملیات احداث فاز دوم بوستان پیامیر اعظم شهر سلفچگان نیز با حضور آقای صادقی آغاز شد.برای این مرحله از طرح توسعه بوستان پیامیر اعظم یک هکتار زمین با 20 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

استاندار همچنین با حضور در منزل شهید تقی صادقی در روستای قلعه چم از تواب بخش سلفچگان با تقدیر از خانواده معظم این شهید دوران دفاع مقدس بر ضرورت تکریم پدران و مادران شهدا که نقش ارزنده در حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند تاکید کرد.

شرکت در جلسه شورای اداری بخش سلفچگان از دیگر برنامه های آقای صادقی در سفر به این بخش بود.

استاندار در این جلسه حضور و پشتیبانی مردم در صحنه های مختلف را رمز بقای انقلاب اسلامی دانست و با تاکید بر ضرورت توجه به نیاز و تلاش برای رفع مشکلات و موانع افزود: مسوولان باید نسبت به تعهداتی که مردم دارند وفادار و در قبال فعالیت ها و مشکلات پاسخگو باشند.

آقای صادقی در ادامه با اشاره به مشکل مسیر ورودی شهر سلفچگان گفت: تا قبل از زمستان باید با اجرای عملیات عمرانی مشکل این مسیر برطرف شود.

وی وجود منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه را از جمله ظرفیت های اقتصادی بخش سلفچگان برشمرد و افزود: بهره گیری از فرصت های این منطقه امکان اشتغال و درآمدزایی مناسبی را برای استان و مردم این منطقه فراهم می کند.

استاندار ادامه داد با تشکیل کارگروه ویژه و همراهی دستگاه قضایی قفل فرودگاه قم گشوده شد و با واگذاری مدیریت این فرودگاه به منطقه ویژه اقتصادی، بزودی سرمایه گذار جدید این طرح مشخص می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با واریز مستقیم در آمدهای ارزش افزوده به حساب بخشداری ها و دهیاری ها که در قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است روند عمران و آبادانی روستاها شتاب بیشتری بگیرد.

در این جلسه همچنین مسوالان این بخش به طرح برخی مشکلات مردم در شهر و روستاهای سلفچگان پرداختند و خواستار حل مشکلات زیست محیطی ناشی از پسماندها و واحدهای صنعتی آلاینده شدند.

در پایان این جلسه هم از خدمات و فعالیت های حجت الاسلام و المسلمین گل دوست امام جمعه شهر سلفچگان قدردانی شد.

استاندار همچنین در جمع مردم روستای حسن آباد نیزار که از آلودگی های مربوط به یک واحد مرغداری در اطراف این روستا گلایه مند بودند به مسوولان جهاد کشاورزی استائ دستور داد تا ظرف مدت سه ماه موضوع را پیگیری و وضعیت این مرغداری را مشخص کنند و در صورت اصلاح نشدن وضعیت فعلی پرونده به مرجع قضایی ارسال شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com