کد خبر ۴۶۷۳۵ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹

انفجار گاز در مسافرخانه قم 5 کشته و 14 مصدوم برجای گذاشت

یکی از مسافرخانه‌های قم در نزدیکی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) روز پنجشنبه در اثر نشتی‌ گاز منفجر و در اثر آن 5 نفر جان خود را از دست دادند و 14 نفر دیگر مجروح که به بیمارستان‌های سطح شهر منتقل شدند.

قم- خبرنگار کیهان:

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی قم گفت: 10 نفر از مصدومان از اتباع عراقی هستند.
مهدی فراهانی عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: هویت 5 نفر فوتی هنوز اعلام نشده ولی از تعداد 14 مصدوم، 12 نفر آنها با هشت دستگاه آمبولانس به بیمارستان‌های نکویی و  علی‌ابن‌ابیطالب قم منتقل شدند.
وی یادآور شد: مطابق آمار مدیر مسافرخانه مذکور، همین تعداد افراد پذیرش شده بودند. فراهانی یادآور شد: دو نفر از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند. این انفجار حوالی ساعت 12 و 50 دقیقه روز پنجشنبه در یک واحد اقامتی دو طبقه روی داد.
رضا سیار فرماندار قم خاطرنشان کرد: کارشناسان مربوط در محل حاضر و از زاویه‌های مختلف با توجه به مستندات موجود (بازنشر فیلم) مسئله را بررسی و در نهایت مطابق اظهارنظر آنها، حادثه به دلیل نشت گاز شهری و روشن کردن کلید برق اتفاق افتاده است و هیچ ارتباطی با موضوع امنیت ندارد بلکه به دلیل بی‌احتیاطی اتفاق افتاده است.معاون مرکز فوریت‌های پزشکی قم گفت: جسد یک خانم حدود 60 ساله و چهار نفر دیگر هم از زیر آوار بیرون آورده شد و احتمال اینکه افراد دیگری در زیر آوار باشند کم است. از همان لحظات اولیه نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس در محل حادثه حاضر شدند تا به نجات جان مصدومان حادثه بپردازند و حضور خودروهای سنگین به منظور آواربرداری محل حادثه از دیگر تمهیدات بود. صاحب مسافرخانه به دستور دادستان قم بازداشت شد این بازداشت به دلیل تکمیل تحقیقات لازم درخصوص دلایل این انفجار صورت گرفت.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com