کد خبر ۵۴۶۵۰ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸

عروج به وقت بهار انقلاب/روایتی از جوان ۱۷ ساله‌ای که ۲۲ بهمن به شهادت رسید

شهید حسین آقاگلی همزمان با روز پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ با شهادت مزد مجاهدت‌های انقلابی خود را گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح محلات، انقلاب اسلامی ایران پس از ۱۵ سال رهبری امام خمینی(ره) و ماه‌ها راهپیمایی و تظاهرات‌های خیابانی با تقدیم بیش از ۳ هزار شهید در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و کمتر شهر و دیاری را می‌توان یافت که در روزهای پر التهاب سال ۵۷ شهیدی تقدیم انقلاب نکرده باشد.

شهید حجت‌الاسلام حسین آقاگلی(بهرامی) تنها یکی از شهدای شهرستان محلات در انقلاب سال ۵۷ است که این شهید در روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

این شهید که در ٣٠ شهریور سال ١٣٤٠ در خانواده‌ای مذهبی در روستای ور سفلی از توابع شهرستان محلات متولد شده بود، در ١٤سالگی برای تحصیل علوم دینی راهی حوزه علمیه قم شد که ۲ سال پایانی تحصیلات وی همزمان با مراحل حساس انقلاب بود.

این طلبه جوان که در کنار درس حوزه، در روستای محل تولدش منشا پخش اعلامیه، نوار و عکس‌های امام خمینی(ره) شناخته می‌شد، به دلیل فعالیت‌های انقلابی چندین‌بار توسط ساواک بازداشت و مورد شکنجه قرار گرفته بود که در نهایت از او تعهد گرفته می‌شد تا قم را ترک کند.

حسین فعالیت انقلابی خود را در سال‌های ٥٥ و ٥٦ با شرکت در تظاهرات‌ شهرهای قم، تهران و حتی شهرستان‌هایی چون سنندج ادامه داد و در ۱۷ شهریور در میدان شهدای تهران(ژاله سابق) از شدت کتک‌های دژخیمان شاه بی‌هوش و با کمک مردم به منزل یکی از انقلابیون منتقل شد.

علی‌اکبر آقا گلی، پدر این شهید، حسین را اینگونه معرفی می‌کند: حسین بسیار شجاع و نترس بود و تا پاسی از شب در خیابان‌ها مشغول شعارنویسی و تظاهرات بود. وی علاقه زیادی به امام خمینی(ره) داشت تا جایی که اگر کسی علیه امام(ره)، انقلاب و یاران امام راحل یا به نفع شاه و رژیم منحوس پهلوی کوچک‌ترین سخنی می‌گفت، بسیار ناراحت شده و جمع را ترک می‌کرد. 

بیشتر مبارزات شهید در قم بود و بعد در تهران جزء فعالان انقلابی خیابانی شد که بعد از ورود امام به کشور در ١٢بهمن ٥٧ و تسخیر پادگان‌ها توسط تظاهرکنندگان، در هنگام ورود به پاسگاه دولت آباد شهر ری مجروح و به بیمارستان فیروز آبادی منتقل شد که به دلیل عدم رسیدگی موثر در تاریخ ٢٢بهمن ٥٧ در سن ١٧سالگی به شهادت رسید.

پیکر پاک این شهید هم اکنون در قطعه ۲۴ بهشت زهرای تهران مدفون است.

اسدالله آقاگلی دیگر برادر این شهید نیز در ۲۲ شهریور سال ۷۳ در حین تعلیم علوم نظامی بر اثر انفجار مواد منفجره در پادگان آموزشی شهید محلاتی شهر محلات به شهادت رسید.

 

 

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com