کد خبر ۵۵۲۴۴ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۷
آیت الله اعرافی:

مسؤولان به جای حواشی ناروا به مطالبات ملت توجه کنند / هرگز اجازه برجام موشکی را نمی دهیم

امام جمعه قم با تأکید بر توجه به مطالبات مردم گفت: مسؤولان باید قدر ملت را بدانند و به جای رفتن به حواشی ناروا و بی توجهی به خواسته های ملت به اساس انقلاب بپردازند ، بحث های متعددی در کشور وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، پیام راهپیمایی 22 بهمن عزم و استواری بر آرمان های انقلاب اسلامی بود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله علیرضااعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تقدیر از حماسه آفرینی ملت در 22 بهمن گفت: باید خدا را برای حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن شاکر باشیم.

وی افزود: باید از همه طبقات و گروه های مردم که در صحنه وحدت بودند تشکر کنیم، این راهپیمایی عظیم در حالی که در سال های تحریم و پیمان شکنی ها هستیم همه دنیا را خیره کرد، ملت مانند سیل خروشان در صحنه آزمایش الهی حضور پیدا کرد که جلوه مردم سالاری دینی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که 22 بهمن آزمون و آزمایش بزرگی بود که ملت از آن سرافراز بیرون آمد، اظهار داشت: همه شهرها شاهد بودیم همه اقشار با سلایق گوناگون در یک صحنه پرشکوه حضور پیدا کردند و با حضور خود به جشن انقلاب رونق بخشیدند.

وی ادامه داد: امسال شاهد شکوه سراسری راهپیمایی به شکل کم نظیر بودیم، مسؤولان راهپیمایی 22 بهمن اعلام کردند که با آمار و ارقام دقیق حضور امسال برجسته تر و بیشتر بود، کیفیت حضور نیز بسیار بالا بود و همه آمدند حتی در کشورهای اسلامی هم پیمانان انقلاب نیز اعم از شیعه و سنی حضور پیدا کردند.

آیت الله اعرافی با بیان این که دستاورد حضور پرشکوه ملت ایران تقویت اقتدار ملت و کشور است، ابراز داشت: ملت ایران در برابر توطئه ها اقتدار بیشتر پیدا کرد، دشمنان بسیار تلاش کردند امنیت مثال زدنی کشور را بشکنند اما راهپیمایی 22 بهمن آبی بر آتش فتنه ها بود و امنیت و اقتدار کشور را تحکیم کرد.

وی عنوان کرد: وحدت ملی، همدلی مردم، روح انقلابی و پیمان با امام و رهبری پیام های مهم راهپیمایی 22 بهمن است، این راهپیمایی جایگاه ملت ایران را در همه جهان بالا برد، این حضور عهد و میثاق با امام و رهبری بود، مطالبات مردم جای خود قرار دارد و راهپیمایی 22 بهمن نفی اشکالات نبود بلکه پیمان با اساس نظام بود که ملت نشان داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیام راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان و بدخواهان این است که ملت در دفاع از آرمان های خود هرگز کوتاه نخواهد آمد و عقب نخواهد نشست؛ مسؤولان باید قدر ملت را بدانند و به جای رفتن به حواشی ناروا و بی توجهی به خواسته های ملت به اساس انقلاب بپردازند، امروز نیاز داریم که وحدت عمیق تر شود.

وی اضافه کرد: بازار ارز باید کنترل شده و مبارز با مفاسد به صورت جدی پیگری شود، بحث های متعددی در کشور وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، پیام راهپیمایی 22 بهمن عزم و استواری بر آرمان های انقلاب اسلامی بود.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که در بحرین شاهد افزایش تنگناها بر شیعیان به ویژه شیخ عیسی قاسم هستیم، گفت: دولت بحرین بداند که ملت های مسلمان وقایع و حوادث ر دنبال می کنند و تحمل امت اسلامی و ملت ایران در ظلم و جفایی که به مردم بحرین روا داشته می شود حدی دارد، مجامع بین المللی برای این ظلم روز افزون در بحرین باید چاره اندیشی کنند.

وی افزود: تعرضات اسرائیل به غزه و سوریه باید در چشم مسلمانان برجسته باشد و همه باید توجه کنیم رژیم صهیونیستی از فرصت ها بهره می گیرد و برای ضربه زدن به امت اسلام قدم قدم جلو می آید که باید بایستیم.

امام جمعه قم با بیان این که مسائل دفاعی و موشکی ایران هر روز در اروپا و آمریکا مورد تحلیل و بحث قرار می گیرد، اظهار داشت: مسؤولان باید بدانند که کیان و عزت و امنیت انقلاب این است که صنایع دفاعی روی پای خود باشد.

وی ادامه داد: ما هرگز اجازه برجام موشکی و دفاعی را نمی دهیم، آمریکا و اروپا در برجام امتحان خوبی نداده است، نباید در بحث دفاع کوتاه بیاییم و ملت باید هوشمندانه مقاومت کرده و جلوی تعرض دشمن را بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: دشمنان بدانند که رهبر و ملت ایرن هرگز از این قضیه کوتاه نخواهند آمد و دخالت های آمریکا در بحث اغتشاشات اخیر و بیانیه روز گذشته درباره اصحاب فتنه دخالت آشکار در امور داخلی ایران است، در دل امت اسلام چیزی جز نفرت از آمریکا و صهیونیسم وجود ندارد و روزی این نفرت مقدس کاخ های استکبار را ویران خواهد کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com