کد خبر ۵۷۴۱۶ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۷
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ایام نوروز فرصت مناسبی برای ترویج دین و امربه معروف است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه روحانیت با عمل مناسب می توانند جوانان را جذب کنند، گفت: ایام نوروز فرصت مناسبی برای ترویج دین و امربه معروف و نهی از منکر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگارقم فردا با اشاره به ایام عید نوروز، اظهار داشت: باید از این تعطیلات برای انجام تفریحات سالم، صله رحم و امر به معروف و  نهی از منکر استفاده کرد.

وی ادامه داد:باید از این فرصت تعطیلات برای ترویج دین و امر به معروف  و نهی از منکر البته با زبان محبت استفاده کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تنها مسئله ای که مردم را جذب دین می کند، اخلاق و رفتار است، گفت: باید طوری فعالیت و رفتار کنیم که  نگویند این شخص خودش اهل دیانت و عمل به  دین نیست.

وی بیان داشت: روحانیت قبل از هر منبری سیره انبیاء الهی و پیامبر اسلام و معصومین(ع) به خصوص در بعُد رفتاری و برخورد با مردم مطالعه کنند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه مردم از روحانیت سخن نمی خواهند بلکه عمل می خواهند، ابراز داشت: پیامبر(ص) اهل نماز اول وقت، تهجد، نماز شب، استغفار، دعا، تذکر، مراقبه، سلام کردن جلو تر از همه بودند، چرا ما نباشیم. پیامبر(ص) بر قلبها نفوذ کردند؛ بنابراین باید مانند امام راحل ها، طلبه ها و مبلغین این سیره عملی را پیاده کنند تا بتوانند  موجب جذب جوانان شوند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com