کد خبر ۷۳۳۸۷ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۴
خطیب نماز جمعه امروز قم:

پسابرجام نشان داد آمریکا پیمان‌شکن‌ترین دولت است/ آرزوهای شکست اسلام و انقلاب را دشمنان با خود به گور می‌برند

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه در مسئله برجام آرزوهای شکست اسلام و انقلاب را دشمنان با خود به گور خواهند برد گفت: سازمان‌های بین‌الملل نیز در برابر یک امتحان الهی رفوزه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه ماه رمضان از جلوه‌های ممتاز فیض الهی برای بشریت است، اظهار کرد: در آغاز ماه رمضان خداوند به مسلمانان و مومنان نظر لطف و عنایت دارد و همین مسئله برای پی بردن به عظمت این ماه شریف و مبارک کافی است.

وی از ماه مبارک رمضان به عنوان بهار پرفیض معنوی یاد کرد و افزود: در ماه مبارک رمضان اعمال خوب مورد لطف قرار می گیرد و ثواب آن چندین برابر محاسبه خواهد شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در ماه رمضان لطافت و لطفی وجود دارد که در جای دیگر نیست و آن هم نظر خاص خداوند است، بیان کرد: روزه سرّ خاص خدا و ودیعه ویژه الهی است و به همین دلیل فرد روزه دار مورد لطف خداوند قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه روزه مکتب تربیتی و بهار نیکی‌ها و قرآن است، اضافه کرد: روزه بهار عدالت، ایثار، فصل مقاومت و مجاهدت در راه خداست و اینها نشانه عظمت روزه است. امیدواریم ماه مبارک رمضان در خانه و جامعه ما نورافشانی کرده و همه مارا متحول کند.

اعرافی با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: این بانوی سرافراز و مجاهد الگوی زنان و عالم به شمار می‌رود و ایشان پیشاهنگ اسلام و مجاهدت در راه خداوند بود.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصتی برای خودسازی و جامعه سازی و فرصتی برای تربیت نسل جوان و نوجوان است، گفت: این ماه بهترین زمان برای تربیت اخلاقی، اجتماعی، عبادی و... است و همه ابعاد در این ماه جمع شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جلسات قرائت قرآن و اطعام نیازمندان از جلوه‌های ماه رمضان است، افزود: باید ماه رمضان در مسجد و جامعه و خانه ما نورافشانی کرده و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد و این فرآیند باید به گونه ای باشد که در طول سال ما این رویه را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید پیام رمضان را در همه زندگی خود محقق کنیم اضافه کرد: در شرایطی که با موج گرانی و سختی‌های زیاد مردم مواجه هستیم ضروری است که به فکر نیازمندان و فقرا باشیم.

اعرافی با اشاره به اینکه دولتمردان باید اهتمام بهتری نسبت به برنامه ریزی‌ها و حل مشکلات داشته باشند، تاکید کرد: در ماه رمضان توجه به هموطنان سیل زده نباید مورد غفلت قرار گیرد و روند کمک رسانی قطع شود. باید در این ماه به فکر سیل زدگان و محرومان و نیازمندان باشیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر حوزویان با مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبری رهنمودهای مهمی مطرح کردند و روحانیون و حوزویان مخاطب ارشادات معظم له و مراجع تقلید هستند و باید تلاش کنیم که این رهنمودها را مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه قم گفت: مردم صبور در ماه مجاهدت و تلاش بعد از نماز جمعه در برابر یاوه گویی‌ها ایستادگی کرده و در راهپیمایی حضور می‌یابند و از کسانی که در برابر دشمن ایستادگی کردند پشتیبانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برجام قصه طولانی ولی پرغصه دارد و در خصوص پسابرجام باید چند نکته ذکر شود یادآور شد: پسابرجام نشان داد و رهبر رشید ایران و امت اسلامی چه اندازه صبور، بردبار و نجیب بوده و پایبند به قوانین هستند؛ پسابرجام نشان داد پیمان‌شکن‌ترین دولت عالم آمریکاست.

اعرافی با اشاره به اینکه عهد شکنی آمریکا در برجام در رتبه نخست پیمان شکنی است افزود: اروپایی‌ها در سخن دو پهلو سخن گفته ولی هرگز آنهایی که مدعی عهد و حقوق بشر هستند پای این پیمان نایستادند.

وی تصریح کرد: در پسابرجام دیدیم که صهیونیست‌ها و دولت‌های حقیر در منطقه همراهی کرده و در برابر تحریم‌های ظالمانه ایران احساس شادمانی کرده و به همراهی با آنان پرداختند.

امام جمعه قم گفت: سازمان‌های بین المللی و شورای امنیت در برابر یک امتحان بزرگ رفوزه شدند؛ آنها باید برابر این تحریم‌ها و عهد شکنی‌ها بایستند تا ملت‌های مظلوم عالم نگاه پوشالی به این سازمان‌ها نداشته باشند.

وی تاکید کرد: ما با کمال عزت و افتخار در برابر دشمن خواهیم ایستاد ولی دولت‌های عالم بدانند که تحقیر شدند؛ یعنی در این عالم یک کدخدا وجود دارد و دیگران به حساب نمی آیند و این تحقیر در تاریخ دولت‌های عالم ثبت شد.

اعرافی افزود: امروز می خواهند تحریم‌ها را تشدید کنند ولی ملت ما آزاده بوده و در ماه رمضان همه سختی‌ها را تحمل کرده و فریاد هیهات منا الذله بر می آورد.

وی با اشاره به اینکه سپاه، نیروهای بسیج و مردمی، جبهه مقاومت و... در برابر دشمن خواهد ایستاد و ملت از این مشکلات عبور می‌کنند، تصریح کرد: با اعلام بیانیه شورای عالی امنیت ملی در قالب برجام گام‌هایی برای احیای صنعت هسته ای برداشته می شود و این خواسته ملت است و ملت شجاعت خود را نشان می دهند و به دشمن خواهیم فهماند که ایستاده ایم.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com