کد خبر ۷۶۰۲۰ انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۶

افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی نداشتیم ولی رانندگان در اکثر خطوط تا 50 درصد کرایه را افزایش داده‌اند!

ذاکریان گفت: امسال به‌هیچ‌عنوان افزایش 50یا 100درصدی کرایه تاکسی را نداشتیم، ممکن است افزایش نرخ بر اساس خطوط متفاوت باشد، ولی میانگین آن حدود 24درصد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، کرایه حمل و نقل خطوط داخل شهری، موضوعی که با عنایت به موج گرانی‌‌ها، چند ماهی است به مسئله تبدیل شده و  هر از چندگاه به سوژه مناقشه برانگیز رسانه‌های محلی و جلسات رسمی مقامات استانی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم می‌گوید: "نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال یک‌بار افزایش می‌یابد و امسال به‌هیچ‌ عنوان افزایش 50 یا 100درصدی نداشتیم و میانگین این افزایش قیمت حدود 24 درصد است."
این درحالی است که در تمامی خطوط، رانندگان اقدام به دریافت کرایه تا 50 درصد بیش از تعرفه قبلی کرایه‌های تاکسی در سایر خطوط کرده و سازمان تاکسی‌رانی نیز در این بین مدعی است که خود مردم کرایه اضافی پرداخت می‌کنند!
معضلی که در سالهای پیش نیز مسبوق به سابقه بوده و مع الاسف جدیتی برای برخورد با آن مشاهده نشده است.

عباس ذاکریان در بخشی دیگر از سخنان خود بیان داشته: "این افزایش مشکلات نبود پول خرد را به همراه داشته که برای رفع آن سامانه QR کد را طراحی کردیم که امیدواریم ظرف یک ماه آینده عملیاتی شود و مردم به‌ وسیله آن کرایه را به‌ صورت آنلاین پرداخت کنند."
وعده‌ای که چندماهی است سخن از آن به میان است و ظاهرا هم به صورت آزمایشی در قم اجرا شده؛ اما آیا بهتر نبود که قبل از این افزایش قیمت، ابتدا این زیرساختها تامین می‌شد و بعد نرخ کرایه‌ها افزایش پیدا می‌کرد که شاهد ایجاد تنش بین مردم و رانندگان در سطح شهر نباشیم!؟

اینکه دیر شده یا خیر را باید شهروندان مشخص کنند؛ با این حال امید است که مسئولین با جهد و تلاش مضاعف، این یک ماه زمان تعیین شده برای حل معضل پولهای خرد را به باد فراموشی نسپارند.

درهمین زمینه بخوانید: کاهش 50درصدی استفاده مردم از سیستم حمل و نقل شهری در قم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com