کد خبر ۷۶۸۵۹ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۱

فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی در قم باید از مسئولان استانی و شهری آغاز شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: استفاده از حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یک فرهنگ باید از بین مسئولان و مدیران شهری آغازشده تا مردم نیز به‌تبع از آن پیروی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، عباس ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اهمیت ساماندهی پارکینگ‌های سطح شهر در ایجاد نظم و ترافیک روان در خیابان‌ها اظهار داشت: متأسفانه استفاده از خودروهای شخصی و عدم استفاده از حمل‌ونقل عمومی تردد در هسته مرکزی شهر را دچار مشکل کرده است.

وی ساماندهی قوانین پارک در حاشیه خیابان را یکی از الزامات خیابان‌های هسته مرکزی شهر دانست و افزود: کاهش مدت‌زمان پارک خودروی شخصی و افزایش بهای پارک یکی از راه‌هایی است که مانع استفاده از خودروهای شخصی در هسته مرکزی شهر می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، تغییر نگاه خودرو محوری در بین مردم و مسئولان را یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش حجم‌های ترافیک عنوان کرد و گفت: استفاده از حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یک فرهنگ باید از بین مسئولان و مدیران شهری آغازشده تا مردم نیز به‌تبع از آن پیروی کنند.

وی درجه‌بندی خیابان‌ها را براساس نظر کمیته فنی شورای ترافیک اعلام و بیان کرد: میدان سعیدی تا سرای خورشید، خیابان اراک تا تقاطع و دوربرگردان خیابان نیروگاه، خیابان شهدا و بلوار نیاش بر طبق درجه‌بندی اعلام‌شده دارای درجه یک هستند.

ذاکریان مدت ‌زمان پارک وسایل نقلیه در خیابان‌های درجه‌یک را  نیم ساعت اعلام  و خاطرنشان کرد: این مصوبه تا پایان سال 98 اعتبار داشته و در آستانه سال 99 درجه‌بندی خیابان‌ها و نرخ و مدت‌زمان پارک خودروها بازنگری می‌شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com