کد خبر ۸۴۴۲۱ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۲
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم:

۸۴ درصد پرونده‌های مشاوره کلانتری‌های قم به مصالحه انجامید

سرهنگ حاجی زاده گفت:پارسال ۸۴ درصد پرونده‌های واحد‌های مشاوره و مددکاری کلانتری های قم منجر به مصالحه شد.

۸۴ درصد پرونده‌های مشاوره کلانتری‌های قم به سازش انجامید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سرهنگ مهرداد حاجی زاده ،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم اظهار کرد: امروزه در کنار تغییرات سریع و گسترده اجتماعی، پلیس نیز متناسب با مأموریت‌های خود با اتکاء به علوم جدید، نیرو‌های متخصص و تجارب سالیان متمادی، گامی بلند به سوی مقابله با وقوع و فراوانی جرائم برداشته است، چنان که مشهود است بخش وسیعی از علل وقوع جرم و بزهکاری در قلمرویی قرار می‌گیرد که مستقیم و غیر مستقیم از طریق ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره مددکاری اجتماعی و روان درمانی قابل پیشگیری است.

او افزود: همواره پایدارترین نظام‌های دولتی از حیث امنیت ملی، نیرومند‌ترین شبکه‌های خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی را در سطح جوامع خویش پوشش داده و آثار درخشان آن را در امنیت پایدار کسب نموده اند،یکی از اقدامات مهم پلیس راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و گسترش مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه هاست، این دوایر مشاوره که درتمام کلانتری‌های استان قم نیز دایر هستند بسیاری از پرونده‌ها را بدون دخالت دادگاه حل و فصل کرده و بسیاری از خانواده‌ها را از متلاشی شدن باز داشته و هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از افزایش جرم را کاهش داده است.

حاجی زاده عنوان کرد: پارسال تعداد یک هزار و ۷۵۰ نفر با درخواست خدمات مشاوره فردی به مرکز مشاوره و مددکاری و مشاوره مستقر در کلانتری‌های استان قم ارجاع شد.

او ادامه داد: از مجموع پرونده‌هایی که در واحد‌های مشاوره و مددکاری کلانتری استان مورد بررسی قرار گرفت بیش از ۸۴ درصد از پرونده‌ها منجر به مصالحه و سازش شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم بیان کرد: با تلاش کارشناسان اداره مشاوره آرامش پارسال، تعداد ۶ هزار و ۲۴ مورد خدمات مشاوره روانشناختی، یک هزار و ۴۴۷ مورد خدمات روان سنجی، ۳۸۹ مورد خدمات مددکاری اجتماعی و ۷۱۴ مورد مشاوره حقوقی-انتظامی به مراجعین ارائه شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم بیان داشت: بیشتر پرونده‌های مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است که مصالحه برخی از پرونده‌ها با تلاش مددکاران کلانتری‌ها باچندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت گرفته است و این امر پلیس را در نگاه مردم به عنصری مشاور، مهربان و شریک غم‌های مردم تغییر داده است.

سرهنگ حاجی زاده تصریح کرد: اداره مشاوره آرامش استان قم هر روز به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و ... است و شهروندان می‌توانند همه روزه در ایام نوروز از ساعت ۷ تا۱۴ و به این اداره واقع در خیابان امام خمینی (ره) جنب درمانگاه حضرت زینب (س) – ساختمان معاونت اجتماعی- اداره مشاوره آرامش حضور و یا با شماره تلفن‌های ۳۶۶۰۶۰۸۵ یا ۲۱۸۲۲۵۵۰ تماس حاصل کرده و از خدمات تخصصی مشاوره پلیس بهره‌مند شوند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com