کد خبر ۹۷۰۴۱ انتشار : ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۵
در واکنش به اعتراض‌ها :

عذرخواهی مجدد و غیر رسمی دکتر رئیسی از مردم شریف قم + فایل صوتی

«علیرضا رئیسی» معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، برای بار دوم و با لحنی بهتر از گذشته، باز هم به صورت غیر رسمی با انتشار فایل صوتی از مردم شریف استان قم عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، «علیرضا رئیسی» معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، برای بار دوم و باز هم به صورت غیر رسمی با  انتشار فایل صوتی از مردم شریف استان قم عذرخواهی کرد.

در این فایل جدید که از طریق منابع غیر رسمی برای این پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) ارسال شده است؛ آقای رئیسی با لحنی بهتر از گذشته از مردم قم عذرخواهی می‌نماید. 

 

لازم به ذکر است که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هفته گذشته  27 دی ماه در جلسه این ستاد درباره وضعیت قم مطالب خلاف واقعی را به مردم قم نسبت دادند که باعث جریحه دار شدن و واکنش برخی مسئولین و مردم شد. همین امر سبب گردید «علیرضا رئیسی» معاون وزیر بهداشت، با انتشار فایل صوتی از مردم شریف استان قم عذرخواهی کرد. وی بیان داشت که اظهاراتش در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا، صرفا بحث تذکر و رعایت پروتکل‌ها بوده و به هیچ وجه قصد اهانت به مردم عزیز قم، علما، امام جمعه و سایرین را نداشته است و آن را یک «سوء برداشت» دانست.

انتشار فایل صوتی اول، نه تنها سبب کاهش اعتراضات نشد بلکه با واکنش دیگر مسئولین نیز روبرو شد. آیت‌الله سعیدی، امام جمعه قم با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به گزارشات رسمی دانشگاه علوم پزشکی قم و دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا قم بر رعایت درصد بالایی از نمازگزاران به دستورالعمل‌های بهداشتی، اعلام کرد: با توجه به کم لطفی‌هایی که از همان ابتدا در حق مردم قم صورت گرفته ذائقه شهر از برخی تعبیرات بسیار تلخ شده است و آنچه که اخیراً در واکنش به اعتراض به حق مردم قم با عنوان «سوء برداشت» انتشار یافته نه تنها کافی نبوده بلکه معنای نامناسبی نیز دارد؛ بنابراین لازم است کسانی که مرتکب گستاخی به مردم شریف قم و برخی شعائر مذهبی شده‌اند؛ اشتباه خود را به طور منطقی و مؤدبانه اصلاح نمایند تا مبادا سخنان نسنجیده، شأن ذهنیت مثبت مردم را نسبت به مجاهدان خدوم عرصه بهداشت و درمان مکدر نماید"

پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، نیز در یادداشتی با عنوان "آیا صرف عذرخواهی غیر رسمی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم قم کفایت می‌کند!؟" عذرخواهی غیر رسمی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از «مردم قم» در نوع خود قابل تحسین دانست، اما از آنجا که این عذرخواهی مبهم و غیر رسمی بود، آن را متناسب با تشویش اذهان عمومی که صورت گرفته ندانست.

حالا باید دید آیا این عذرخواهی مجدد و غیر رسمی دکتر رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم قم، سبب کاهش اعتراضات می شود یا خیر؟

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

فایل های پیوست شده :
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com