کد خبر ۱۱۲۰۴۷ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۲

راه‌اندازی «موکب مادر و کودک و شهربازی معارفی» در عمود ۲۸۷

محمدحسن ناصری معاون اجرایی کانون فرهنگی هنری تبیان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امسال به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و در ایام اربعین، موکب مادر و کودک در بخشی از فضای موکب حضرت زهرا (س) و در عمود ۲۸۷ بین مسیر نجف تا کربلا فعالیت خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از فارس، محمدحسن ناصری معاون اجرایی کانون فرهنگی هنری تبیان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امسال به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و در ایام اربعین، موکب مادر و کودک در بخشی از فضای موکب حضرت زهرا (س) و در عمود ۲۸۷ بین مسیر نجف تا کربلا فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: این موکب با هدف بهره‌برداری از ظرفیت‌های اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در فضایی به مساحت تقریبی ۶۰۰ متر مربع برپا می‌شود. 

 ناصری ادامه داد: یکی از بخش‌های موکب مادر و کودک، شهربازی معارفی است که با همکاری کانون فرهنگی هنری «تبیان» از شهر مقدس قم راه‌اندازی شده و در آن فعالیت‌های مختلفی اجرا می‌شود و ما سعی کردیم در قالب ۲ بازی معارفی و دینی، مبلغ و مروج آموزه‌های دینی برای کودکان و نوجوانان باشیم.

وی در تشریح محتوای بازی‌های مذکور افزود: بازی اول «کاروان زیارت» نام دارد که برای رده‌ سنی ۳ تا ۷ سال برنامه‌ریزی شده است. در این بازی سعی می‌شود که با محوریت ولایت امیرالمومنین(ع)، داستان غدیر خم برای مخاطبین روایت شود؛ در واقع به زبان کودکانه و با استفاده از ابزار و رسانه‌ بازی به بهترین شکل ممکن هدف مد نظر این بازی که رساندن پیام ولایت امیرالمومنین(ع) مطرح می‌شود.

معاون اجرایی کانون فرهنگی هنری تبیان در قم اظهار کرد: بازی دوم بازی «دشمن شناسی» است، در این بازی که برای مخاطبین ۶ تا ۱۲ سال برنامه ریزی شده است، قصد داریم استکبار جهانی و دشمنانی که بیشترین ضربه را به اسلام و مسلمین دارند وارد می‌کنند را به مخاطب کودکمان بشناسانیم.

وی افزود: در این بازی جنایت‌هایی که آمریکا و اسراییل علیه بشریت علیه مسلمانان جهان روا داشتند را اعلام می‌کنیم و بچه‌ها با استفاده از تانک‌هایی که به همت خود کانون طراحی و ساخته شده، این دشمنان را مورد هدف قرار می‌دهند.

ناصری ادامه داد: ما سعی کردیم در قالب این ۲ بازی یک کار فرهنگی را انجام بدهیم و به شیوه کاملا غیر مستقیم و با استفاده از جدیدترین روش انتقال پیام و معارف در دنیا یعنی با استفاده از بازی و سرگرمی این هدف را دنبال کنیم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com