کد خبر ۱۲۱۳۷۰ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۳
اختصاصی قم‌نا/

احتمال تعطیلی یک روز در هفته با هدف صرفه‌جویی در مصرف گاز

کاهش چشمگیر دمای هوا و افزایش مصرف گاز، باعث شده است تا برخی استان‌ها برای صرفه‌‌جویی و جلوگیری از اُفت فشار شبکه، به تعطیلی روزهای پنج‌شنبه بیاندیشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، کاهش چشمگیر دمای هوا و افزایش مصرف گاز، باعث شده است تا برخی استان‌ها برای صرفه‌‌جویی و جلوگیری از اُفت فشار شبکه، به تعطیلی روزهای پنج‌شنبه بیاندیشند.

در همین خصوص استانداری یزد و کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در استان تا پایان بهمن ماه خبر داده‌اند و استانداری‌های استان‌های مرکزی، کردستان، خراسان شمالی و زنجان نیز تاکنون یک بار اقدام به تعطیلی تمامی ادارات و بانک‌ها کرده‌اند.

سال گذشته نیز به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز، ادارات و مراکز دولتی، ساعات اداری در بسیاری از استان‌ها از جمله کاهش یافت و همچنین روز پنج‌شنبه تعطیل اعلام شد.

در مراکز تصمیم‌گیری استان قم تاکنون تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است با این حال با توجه به ادامه روند کاهش دما طی هفته جاری، این احتمال در قم نیز بعید به نظر نمی‌رسد.

لازم بذکر است شبکه گاز طبیعی در کشورمان سراسری است و عدم رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی می‌تواند برای استان‌ها و شهرهایی که در انتهای شبکه قرار دارند؛ خطرآفرین باشد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com