کد خبر ۱۲۱۳۸۰ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۴۴
عضو شورای شهر قم:

قم به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت کرد/ «روستاشهر» نامیدن قم ظلم است

آمره با بیان اینکه وضعیت توسعه و پیشرفت استان، پیش از سال 1357 و پس از آن به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه نیست، تصریح کرد: اینکه برخی افراد مدعی هستند قم تا همین سال‌های اخیر یک «روستا شهر» بود که اسمش را استان گذاشته بودیم، ظلم آشکار به‌نظام اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری قم‌فردا، معصومه آمره عضو شورای اسلامی شهر قم پیرامون دستاورده‌های چهل و پنج ساله انقلاب اسلامی در قم، اظهار کرد: استان قم پیش از انقلاب اسلامی مورد بی‌مهری بود؛ اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد رشد و پیشرفت این خطه در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت توسعه و پیشرفت استان، پیش از سال 1357 و پس از آن به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه نیست، تصریح کرد: اینکه برخی افراد مدعی هستند قم تا همین سال‌های اخیر یک «روستا شهر» بود که اسمش را استان گذاشته بودیم، ظلم آشکار به نظام اسلامی است.

آمره برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی در قم را مورد توجه قرار داد و در ادامه خاطرنشان کرد: این پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلفی همچون سلامت، اقتصاد، بهداشت و درمان، آموزش عالی، فناوری اطلاعات، اقتدار دفاعی، وحدت مذاهب، محرومیت‌زدایی، ورزش و ... را نسلی درک می کنند که در دوران حکومت پهلوی زیسته‌اند و یا واقعیت را از کسانی که در آن دوران زندگی کرده‌اند، شنیده‌اند.

وی از توسعه محلات قم به ۱۳۲ محله به عنوان یکی از این دستاوردها نام برد و سپس افزود: همچنین ۶۲۸ مدرسه با هفت هزار و ۳۸۱ کلاس درس، ۲۴۳ پارک محلی، جنگی و شهربازی، ۳۷۰ سالن ورزشی، احداث ۴۰ دانشگاه‌ و موسسه آموزش عالی،۵۰ پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، ۳۲ کتابخانه ۱۳ بیمارستان و .. از دیگر دستاوردهایی است که پس از انقلاب اسلامی در قم ایجاد شده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com