کد خبر ۱۲۲۳۶۹ انتشار : ۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۸

مراسم احیای شب‌های قدر در ۱۵ بقعه متبرکه قم برگزار می‌شود

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به برگزاری ویژه برنامه احیای لیالی قدر در ۱۵ بقعه متبرکه، گفت: حرم مطهر ۱۷ امامزاده استان هم میزبان مراسم عزاداری سالروز شهادت امام علی (ع) می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی با اشاره به اجرای طرح ضیافت بهاری در بقاع متبرکه استان قم طی نوروز ۱۴۰۳ و رمضان ۱۴۴۵ اظهار کرد: بر این اساس ۲۶ عنوان برنامه در قالب طرح مذکور در بقاع متبرکه اجرایی می‌شود.

 وی افزود: غبارروبی و نظافت ۳۴ بقعه پیش از شروع ماه مبارک به انجام رسید همچنین فضاسازی محیطی متناسب با رمضان و نوروز هم در این اماکن صورت گرفت.

 رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه در پنج بقعه قم امکان اسکان موقت و شبانه زائران و مسافران نوروزی فراهم شده است، گفت: حرم‌های مطهر امامزادگان شاه سید علی (ع)، جمال‌الدین (ع)، پنج امامزاده، جعفر شهید (ع) و جعفر (ع) روستای زواریان، پنج بقعه‌ای هستند که زائرسرا‌های آنها برای استفاده خانوادگی و کاروانی مهیاست.

 وی ادامه داد: آستان مقدس امامزادگان جمال غریب (ع)، چهار امامزاده (ع)، شاه سید علی (ع)، ابواحمد (ع) و موسی مبرقع (ع) هم در نوروز امسال میزبان بازارچه‌های شمیم خدمت هستند و طرح قرار دوازدهم نیز در هشت بقعه، اجرایی می‌شود.

صمدانی از برپایی خیمه معرفت با محوریت هفت بقعه و مکان مقدس خبر داد و گفت: بوستان علوی، بوستان هاشمی، میدان آستانه و آستان مقدس امامزادگان علی بن جعفر (ع)، موسی مبرقع (ع)، عبدالله (ع) قلعه چم و جعفر (ع) روستای زواریان، محل برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌های گوناگون هستند.

 رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به فعالیت ۱۱۸ مبلغ اعزامی و بومی در ۲۳ بقعه متبرکه طی ماه رمضان امسال گفت: آیین جزء خوانی قرآن کریم در ۱۲ بقعه، جلسات تفسیر در پنج بقعه و محفل انس با قرآن در ۲۰ حرم مطهر امامزادگان استان قم تدارک دیده شده است.

او به برپایی ضیافت افطاری ساده در هشت بقعه متبرکه استان قم اشاره و ابراز کرد: امسال برنامه‌های دعاخوانی مناجات در چهار بقعه متبرکه برگزار می‌شود و ویژه برنامه سحرگاهی سیمای مرکز قم با عنوان «تسبیح سحر» هم از جوار آستان مقدس امامزادگان موسی مبرقع (ع)، شاه سیدعلی (ع)، ابراهیم و محمد (ع)، علی بن جعفر (ع) و جعفر شهید (ع) روی آنتن می‌رود.

صمدانی افزود: مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) هم امسال در ۱۴ بقعه برنامه‌ریزی شده و در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز ۱۵ بقعه مراسم جشن و شادی خواهند داشت.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به ویژه برنامه احیای لیالی قدر در ۱۵ بقعه متبرکه عنوان کرد: حرم مطهر ۱۷ امامزاده استان هم میزبان مراسم عزاداری سالروز شهادت امام علی (ع) می‌شوند.

او از برگزاری مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی در ۱۴ بقعه خبر داد و افزود: نماز عید فطر هم قرار است در هشت بقعه متبرکه اقامه شود.

صمدانی از فعالیت مراکز افق و واحد‌های فرهنگی ۱۸ بقعه متبرکه در فضای مجازی و در قالب طرح ضیافت بهاری خبر داد و گفت: امسال از محل خیرات، موقوفات و بقاع متبرکه، هشت هزار قرص نان و ۱۲ هزار پرس غذای ساده (ساندویچ) در بین زائران توزیع می‌شود ضمن اینکه برای طبخ و توزیع ۳۵۰۰ پرس غذای گرم افطاری هم برنامه‌ریزی شده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com